مايکروسافت، آفيس 2013 را رونمایی کرد - اخبار - اخبار

مايکروسافت، آفيس 2013 را رونمایی کرد

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۹۱/۸/۱۵ ۹:۴۸:۴۶ (1061 بار خوانده شده)
مايکروسافت بسته آفيس 2013 خود را به‌طور رسمی رونمایی کرد تا قابليت‌ها و امکانات آن‌را در قالب نسخه Preview به اطلاع علاقمندان و مشتريان برساند. قيمت و زمان دقيق انتشار اين بسته هنوز اعلام نشده‌است ولی می‌توان پيش‌بينی کرد که عرضه رسمی آن پس از انتشار ويندوز 8 و به‌احتمال در اوايل سال 2013 ميلادی انجام شود.برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

يکی از اظهارات قابل‌توجه درباره اين نسخه را کريس پراتلی، مدير محصولات آفيس اين شرکت به زبان آورد که در گفتگو با تک‌رادار اظهار داشت، خريداران اين نسخه از آفيس در واقع آن‌را برای خودشان می‌خرند و نه برای دستگاه يا وسيله‌ای که قرار است روی آن نصب شود! اشاره پراتلی به سازگاری آفيس 2013 با طيف گسترده‌ای از سکوهای مختلف است که البته هنوز مشخص نيست آيا آی‌پد اپل را هم می‌توان در اين ميان جا داد يا بايد منتظر نسخه مجزایی برای آن باشيم. در راهبرد جديد مايکروسافت، برنامه‌های آفيس با همه دستگاه‌های مبتنی بر ويندوز RT سازگار و برنامه‌‌های اصلی آن در تجهيزات ويندوزفون نيز قابل اجرا خواهند بود. همچنين باتوجه به اهميت روزافزون شبکه‌ها و سرويس‌های کلاود، در طراحی اين نسخه، کلاود، سرويس‌های اينترنتی و شبکه‌های اجتماعی مرود توجه ويژه‌ای واقع شده‌اند.
اطلاعاتی که درباره نسخه جديد منتشر شده نشان می‌دهد که برای استفاده از آن روی ويندوز ديگر لازم نيست حتماً برنامه‌ها را به شيوه سنتی نصب کنيم بلکه می‌توان از شيوه جديد نيز بهره برد که طبق آن وقتی يکی از سندهای فرمت آفيس را باز می‌کنيد، برنامه مربوطه به‌طور خودکار از اينترنت فعال شده و خودش را روی دستگاه نصب می‌کند

برنامه‌های آفيس 2013 در دو دسته دسکتاپ و مترو عرضه خواهند شد که در حال حاضر برنامه‌های مد مترو شامل OneNote و Lync خواهند بود. از جمله امکانات آفيس 2013 می‌توان باز کردن فايل‌های PDF و تبديل آن‌ها به سندهای ورد را ذکر کرد. همچنين می‌توانيد فايل‌های ويدئویی را در سندهای ورد جاسازی کنيد.

علی متولی