تولید قفل هوشمند که با تلفن همراه باز‌ می‌شود - فن آوری اطلاعات - اخبار

تولید قفل هوشمند که با تلفن همراه باز‌ می‌شود

دسته : فن آوری اطلاعات در تاريخ ۱۳۹۲/۳/۱۲ ۴:۵۹:۵۳ (1237 بار خوانده شده)
قفلی را که فقط تلفن همراهتان باز می‌کند، هیچ سارقی نمی‌تواند باز کند.برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.


یک شرکت فناوری آمریکایی در پاسخ به همه نگرانی ها برای سرقت منازل، قفل هوشمندی ساخته که با استفاده از تلفن همراه کاربر باز می شود.


به گزارش ایتنا از مهر، قفل آگوست با قیمت ۱۹۹ دلار به فروش می رسد می توان آن را طوری برنامه ریزی کرد که دوستان و یا کارگر نظافت منزل را به داخل خانه راه دهد.

آگوست توسط جیسون جانسون مدیر این شرکت فناوری و ایوز بهر طراح صنعتی تولید شده است، این دو نفر یک سال روی این دستگاه کار کردند تا در نهایت اواخر سال جاری برای فروش آماده شود.

قفل آگوست از آلومینیوم انوديزه شده مقاوم ساخته شده و می تواند با استفاده از یک اپلیکیشن موبایلی و اینترنتی فعال شود.

این دستگاه به قفل کنونی در متصل می شود و با باطری کار می کند و براساس اظهارات سازندگان، نصب آن تنها ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارد.

طراحان اظهار داشتند که در بسته بندی این قفل ابزارهایی وجود دارد که موجب می شود این قفل با ۹۰ درصد قفلهای بازار سازگاری داشته باشد.

این دستگاه با همه تلفن‌های هوشمندی که مجهز به بلوتوث هستند کار می کند اگرچه اپلیکیشن‌های آن تنها برای دستگاه هایی موجود است که دارای سیستم عامل iOS و اندروید هستند.

این فناوری قفل رمزگذاری شده دارای رمزهای منحصر به فردی هستند که کپی شدن آن غیر ممکن است. تنها کسی می تواند در را باز کند که به کد دسترسی داشته باشد.

قفل در عرض چند ثانیه کاربر را اسکن کرده تا هویت وی را تأیید کند، وقتی هویت تأیید شد دایره نقطه های قرمز روی قسمت جلویی دستگاه سبز می شوند، قفل می چرخد و در باز می شود.

صدای یک زنگ نیز ورود تازه واردان را به اهالی خانه که در یک اتاق دیگر هستند اطلاع می دهد. همچنین در صورتی که صاحبخانه تلفن همراه خود را فراموش کند و یا در صورتی که می خواهد باطری قفل ذخیره شود، می توان با یک کلید نیز در را باز کند.

از سوی دیگر آگوست برای یادآوری به صاحبخانه جهت به اتمام رسیدن باطریها نامه الکترونیک ارسال می کند.

ارسال یک دعوت به دوستان، اعضای خانواده و سایر افرادی که قرار است بدون کلید وارد خانه شوند نیز این فرآیند را میسر می کند. وقتی فردی وارد خانه می شود به صاحبخانه اطلاع داده می شود و این اطلاعیه پس از خروج فرد نیز بار دیگر ارسال می شود. به این معنا که صاحبخانه می تواند رد ورود و خروج همه افراد به خانه و میزان زمانی که برای مثال فرد مسئول نظافت یا تعمیرکار در خانه سپری کرده را در اختیار داشته باشد.
برچسب‌ها: تلفن هوشمند   باطری   الکترونیک   اسکن   قفل