حرفه‌ای‌ترین کارت گرافیک سری R9 AMD توسط ایسوس معرفی شد - سخت افزار - اخبار

حرفه‌ای‌ترین کارت گرافیک سری R9 AMD توسط ایسوس معرفی شد

دسته : سخت افزار در تاريخ ۱۳۹۲/۸/۱ ۸:۱۱:۱۷ (1036 بار خوانده شده)
نرم‌افزار اختصاصی ROG دارای جزییات زیادی برای کالیبراسیون خطی و بهینه‌سازی فرکانس‌ است که امکان کنترل مناسب روی چندین پارامتر را فراهم می‌کند و با کمک آن می‌توان رکوردهای جهانی اورکلاکینگ ثبت کرد.
برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

چندی پیش شرکت AMD از نسل جدید کارت‌های گرافیک خود پرده‌برداری نمود که به طور کلی نامگذاری آن با سری‌های قبلی متفاوت می‌باشد و AMD آن را R۹ نامگذاری نموده است.
در همین راستا شرکت ایسوس کارت گرافیکی Matrix R۹ ۲۸۰X از خانواده ROG با ویژگی اختصاصی Hotwire و ۲۰ درصد قدرت خنک‌کنندگی بهتر معرفی شد.
این ویژگی‌ها امکان افزایش ولتاژ و فرکانس در یک محدوده ایمن را فراهم می‌کنند.

دو کارت گرافیکی Matrix R۹ ۲۸۰X Platinum و Matrix R۹ ۲۸۰X standard اعضای جدید خانواده کارت‌های گرافیکی ROG ‌هستند که از تراشه Radeon R۹ ۲۸۰X استفاده می‌کنند.
همانطور که کاربران حرفه‌ای از محصولات ROG انتظار دارند کارت گرافیکی جدید Matrix R۹ ۲۸۰X به همراه فناوری‌های جدید و اختصاصی ایسوس مانند سیستم‌خنک‌کننده Direct CU II همراه با لوله های مسی برای دستیابی به عملکرد بالا و کاهش دما تولید شده است.

اتصال Hotwire برای کنترل ولتاژ و ماژول‌های تنظیم‌کننده ولتاژ DIGI+ از دیگر امکانات این کارت‌ها هستند که کارایی قدرتمندی در اجرای تنظیمات پیشرفته کارت دارند و از طریق یک نرم‌افزار برای اجرای ساده تنظیمات کاربران از تمام توان کارت گرافیکی می‌توانند استفاده کنند.

کارت گرافیکی Matrix R۹ ۲۸۰X از مزایای طراحی سیستم خنک‌کننده بر پایه مس بهره‌منده شده است که حرارت را از پردازنده گرافیکی به اطراف کارت هدایت می‌کند.
کارت در مقایسه با مدل مرجع Radeon R۹ ۲۸۰X که توسط AMD معرفی شده ۲۰ درصد خنک‌تر است و تا سه برابر نویز صوتی کمتری تولید می‌کند.

در این مدل از دو فن خنک‌کننده ۱۰۰ میلی‌متری استفاده شده که لذت بازی در یک بستر پایدار، خنک و بی‌صدا را نمایش می‌دهد. تراشه R۹ ۲۸۰X در فرکانس ۱۰۰۰ مگاهرتز اجرا می‌شود در حالی که فرکانس پردازنده گرافیکی در مدل R۹ ۲۸۰X پلاتینیوم با صد مگاهرتز افزایش نسبت به مدل مرجع به ۱۰۰۰ مگاهرتز رسیده است.

کارت گرافیکی R۹ ۲۸۰X دارای فناوری اختصاصی ROG VGA Hotwire است که ظرفیت بیشتری برای اورکلاکینگ تامین می‌کند و کاربران می‌توانند با اتصال ترمینال مخصوص Hotwire در کارت Matrix R۹ ۲۸۰X به مادربورد ولتاژ بیشتری در اختیار کارت قرار دهند.
برای کارایی بهتر این بخش، کلیدهای کنترل ابزار TweakIt به برخی از مادربوردهای سری ROG افزوده شده است تا تنظیمات ولتاژ به راحتی امکان‌پذیر باشد و توان کارت گرافیکی و سرعت اجرای بازی را بطور امن افزایش دهند.

توسط کارت گرافیکی Matrix R۹ ۲۸۰X نرم‌افزار TweakIt محدوده وسیع‌تری از تنظیمات ولتاژ را نسبت به مدل‌های قبلی در اختیار کاربر قرار می‌دهد و همچین به سرعت می‌توان فن‌های ۱۰۰ میلی‌متری کارت را فعال کرد تا بطور همزمان با ایجاد جریان هوا، دمای کارت کاهش پیدا کند.
کارت Matrix R۹ ۲۸۰X دارای حالت امن برای اورکلاکینگ است و با اجرای آن کارت به تنظیمات پیش‌فرض باز می‌گردد بنابراین با انتخاب تنظیمات ناپایدار کاربران می‌توانند کارت را به سرعت به حالت پایدار قبلی تغییر دهند ضمن اینکه لوگوی درخشان ایسوس در بالای کارت نیز می‌تواند وضعیت آن را به کاربران اعلام کند زیرا متناسب با لود پردازش کارت، رنگ لوگو نیز تغییر می‌کند.

کارت گرافیکی Matrix R۹ ۲۸۰X از مزیت‌های فناوری اختصاصی DIGI+ ایسوس با رگولاتورهای تنظیم کننده ولتاژ به همراه اجزا Supper Alloy Power استفاده می‌کند. خازن‌های جامد سوپر آلیاژی، چوک‌های هسته بتنی و MOSFETهای سخت، مقاومت بیشتری در برابر تنش و گرما دارند زیرا در آنها از موادی با فرمول‌های خاص استفاده شده است. در نتیجه این فناوری‌ها پایداری و دوام کارت نیز افزایش پیدا می‌کند.
رگولاتورهای DIGI+ دارای ۲۰ فاز توان و تنظیم‌کننده‌های ولتاژ دیجیتالی هستند تا برای آزمون‌های عملکرد آمادگی لازم را داشته باشند و به توانی بی‌نظیر در مقایسه با سایر کارت‌های گرافیکی دست پیدا کنند. همچنین رگولاتورهای تنظیم کننده ولتاژ DIGI+ به همراه اجزا Supper Alloy Power ، نویز‌های الکترومغناطیسی را کاهش می‌دهند و باعث افزایش طول عمر کارت می‌شوند. بطوریکه در مقایسه با مدل مرجع میزان نویزها تا ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده و برآورد می‌شود عمر کارت تا ۲.۵ برابر افزایش داشته باشد.
ابزار بهینه‌سازی ایسوس ROG به کاربران کارت گرافیکی Matrix R۹ ۲۸۰X امکان کنترل ولتاژ، فرکانس هسته پردازشی، حافظه گرافیکی، سرعت فن‌ها و آستانه مصرف توان را می‌دهد تا به راحتی و با اعتماد به نفس کارت را اورکلاک کنند.

نرم‌افزار اختصاصی ROG دارای جزییات زیادی برای کالیبراسیون خطی و بهینه‌سازی فرکانس‌ است که امکان کنترل مناسب روی چندین پارامتر را فراهم می‌کند و با کمک آن می‌توان رکوردهای جهانی اورکلاکینگ ثبت کرد. ضمن اینکه از طریق ابزار نمایش کنترل هسته گرافیکی می‌توان بطور همزمان تصاویر بهینه‌سازی عملکرد را در اینترنت به اشتراک گذاشت و دیگران این تنظیمات را حین بازی بطور زنده مشاهده می‌کنند.
برچسب‌ها: ایسوس   کارت گرافیک   بازی   دیجیتالی   فن