یاهو و گوگل قرارداد همکاری امضاء کردند؛ تبلیغات گوگل در سایت یاهو - اخبار - اخبار

یاهو و گوگل قرارداد همکاری امضاء کردند؛ تبلیغات گوگل در سایت یاهو

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۸۷/۳/۲۵ ۵:۰۵:۲۱ (865 بار خوانده شده)
با توافق یاهو برای واگذاری فروش تبلیغات جست‌وجو به گوگل در سایت خود، مذاکرات طولانی میان یاهو و مایکروسافت به پایان رسید.


بیانیه‌های جداگانه از سوی مایکروسافت و یاهو از پایان مذاکره میان دو شرکت خبر دادند و ارزش سهام یاهو به‌دنبال پایان یافتن امید به انجام یک قرارداد ادغام کامل یا جزئی با غول نرم‌افزاری، 10 درصد سقوط کرد.

این در حالی است که ارزش سهام مایکروسافت با آسودگی خاطر سرمایه‌گذاران از اینکه غول نرم‌افزاری قیمت زیادی برای قراردادی که به نظر آن‌ها پرمخاطره است پرداخت نمی‌کند، بیش از چهار درصد افزایش یافت.

بنا بر اعلام یاهو، این شرکت موافقت کرده گوگل تبلیغات جست‌وجو را در سایتش قرار دهد و آن را یک فرصت درآمد سالانه چند میلیون دلاری برای خود توصیف کرده است.

گوگل در حال حاضر 75 درصد از بازار تبلیغات جست‌وجوی 11 میلیارد دلاری آمریکا را در اختیار دارد و یاهو با فاصله زیاد نسبت به آن نه درصد از این بازار را در اختیار دارد.

مایکروسافت و شماری از گروه‌های مدافع حقوق مصرف‌کنندگان هشدار داده‌اند برای جلوگیری از همکاری گوگل با یاهو تلاش خواهند کرد.

پیش از این اریک اشمیت، رییس و مدیر اجرایی گوگل، اظهار کرده بود که شرکتش معتقد است یک یاهوی مستقل برای بازار بهتر از یاهویی است که به بخشی از مایکروسافت تبدیل می‌شود.

اشمیت که سخنران برجسته‌ی نشست Newhouse School در سانفرانسیسکو بود با بیان این که تاریخ مایکروسافت نشان داده این شرکت با پلت‌فرم ویندوز و قدرت بازارخود قادر به ممانعت از حق انتخاب مصرف کنندگان است، دشمنی گوگل با مایکروسافت را به صراحت نشان داده بود.

او ضمن تایید قصد این شرکت برای شراکت با یاهو، هرگونه تاثیر گوگل بر روی شراکت میان مایکروسافت و یاهو را تکذیب و اظهار کرده بود به نظر من تصمیم با یاهو است نه گوگل.

منبع خبر :ایسنا