مرورگر Chrome فرمان‌های صوتی شما را می‌فهمد - اینترنت - اخبار

مرورگر Chrome فرمان‌های صوتی شما را می‌فهمد

دسته : اینترنت در تاريخ ۱۳۹۲/۹/۲۷ ۶:۴۳:۵۵ (1197 بار خوانده شده)
گوگل قابلیتی برای Chrome ارایه کرده است که به کمک آن می‌توان با اعلام فرمان‌های صوتی در سایت گوگل جست‌وجوی اینترنتی انجام داد.برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

کاربرانی که روی رایانه رومیزی و قابل‌حمل خود از مرورگر اینترنتی Chrome استفاده می‌کنند، از این پس برای جست‌وجوهای اینترنتی خود در سایت گوگل نیاز به تایپ کردن کلیدواژه‌ها ندارند و اگر با صدای بلند فرمان صوتی خود را اعلام کنند، Chrome به صورت خودکار دنبال کلیدواژه مربوطه می‌گردد.


به گزارش ایتنا از شماران سیستم، شرکت گوگل روز گذشته قابلیت جدیدی برای مرورگر اینترنتی Chrome ارایه کرده است که کاربران به کمک آن می‌توانند با اعلام فرمان‌های صوتی خود، بدون تایپ هرگونه کلیدواژه در سایت گوگل جست‌وجوی اینترنتی انجام دهند.

این قابلیت جدید Google Voice Search Hotword نام دارد که کاربران می‌توانند آن را از Chrome Web Store بارگذاری کنند.

گوگل اعلام کرد که هم‌اکنون نسخه بتای این ابزار صوتی برای مرورگر اینترنتی Chrome مخصوص رایانه‌های رومیزی و لپ‌تاپ‌ها عرضه شده است.

این ابزار به کاربران امکان می‌دهد با ورود به سایت اینترنتی Google.com جست‌وجوهای صوتی خود را انجام دهند. کاربران پس از ورود به این سایت با گفتن عبارت OK Google، می‌توانند کلیدواژه‌های مورد نظر خود را به زبان بیاورند تا این سیستم به صورت خودکار دنبال آن‌ها بگردد.

با توجه به اینکه تعطیلات پایان سال میلادی نزدیک است، شرکت گوگل اعلام کرد که این قابلیت کاربردی را برای کاربران ارایه کرده است و ابزارهای مشابه دیگری را در دست تکمیل دارد.

لازم به ذکر است که این ابزار صوتی می‌تواند به عنوان یک سیستم اعلام کننده و هشدار دهنده نیز مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان مثال با این سیستم می‌توانید بگویید: "اوکی گوگل، یک زمان‌بندی ۱۰ دقیقه‌ای برای من تنظیم کن" یا اینکه "به من یادآوری کن تا یکشنبه بعدازظهر مقدار بیشتری روغن زیتون خریداری کنم".