فناوری ASUS EPU به کمک محیط زیست آمد - فن آوری اطلاعات - اخبار

فناوری ASUS EPU به کمک محیط زیست آمد

دسته : فن آوری اطلاعات در تاريخ ۱۳۸۷/۱/۱۹ ۳:۵۷:۴۴ (1104 بار خوانده شده)
فناوری منحصر بفرد ASUS EPU، به میزان 80.23 درصد انرژی مصرفی CPU را ذخیره می کند.


امروزه حفظ اصول و موارد زیست محیطی در تمامی جنبه های زندگی و ازجمله حوزه های مرتبط با علوم کامپوتری و IT بسیار حائزاهمیت است.
با توجه به کاهش منابع جهانی انرژی و همچنین تقاضای روزافزون مصرف انرژی ،صرفه جویی درمصرف انرژی توسط مصرف کنندگان و هم از طرف تولید کنندگان کالا امری اجتناب ناپذیر می باشد.
از جمله نمونه های بسیار جالب توجه صرفه جویی درمنابع انرژی فناوری منحربفرد ASUS EPU است که قادر است تا میزان 80.23 درصد انرژی مصرفی CPU کامپیوترهای خانگی را ذخیره نماید.
از سال 2000میلادی ASUS اقدام به اجرای مجموعه ای از پروژه های تحقیقاتی نمود که حاصل آن را می توان در ساخت مادربوردهای بدون سرب برای اولین بار و یا بکارگیری اولین سیستم مدیریت زیست محیطی درتایوان مشاهده نمود.
یکی ازاهداف پروژه های GreenAsus، طراحی سبز می باشد که قادر است با کنترل و شناسایی مواد شیمیایی سمی در تمامی مراحل تولید، آنها را از بین ببرد. جایگزینی این مواد سمی وخطرناک با مواد جایگزین بی خطر ازجمله دیگرموارد است که می توان نمونه آن را درساخت نوت بوک EcoBook مشاهده نمود که درآن از چوب بامبو ویا همان خیزران استفاده شده است.
همه این موارد کاملا مطابق استاندارد جهانی RoHS نیز می باشند.ASUS همواره تلاش نموده است تا درساخت محصولات خود استانداردهای جهانی را رعایت نماید که از جمله دیگر موارد می توان به استاندارد انرژی مصرفی د راروپا (EuP) اشاره کرد که چهارچوب و ضوابطی مشخص برای استفاده کالاها دراروپا تعیین می نماید. در نهایت رعایت این اصول و موارد باعث کاهش مصرف الکتریسته و درنتیجه حفظ محیط زیست می گردد.
ASUS EPU اولین IC کنترل کننده سخت افزاری در دنیاست که قادر است تا از طریق المان های کنترل کننده، انرژی مصرفی CPU را براساس نیازکاربران تنظیم نماید.این نسل جدید از چیپ های خودکار ذخیره کننده انرژی با استفاده از فناوری قدرتمند قادرند تا بصورت خودکار و دیجیتالی انرژی مصرفی CPU را کنترل نموده و VRM را در بهینه ترین شکل ممکن و درهرمیزان بارگذاری تنظیم نماید.
EPU قادر است با توجه به ردیابی خودکار حالات لحظه ای CPU وبا یک نظارت کلی برمیزان مصرف انرژی ،بهینه ترین حالت مصرف انرژی را با حداکثر میزان کارایی برای کاربران به ارمغان بیاورد. EPU بهمراه فناوری ASUS AI Gear 3 که امکان نمایش دقیق میزان الکتریسته و CO2 ذخیره سازی را از طریق یک interface فراهم می آورد،به میزان 50 درصد کارایی سیستم را افزایش دهد و درعین حال 80.23 درصد ازتوان مصرفی CPU را ذخیره نماید.
ASUS EPU قادر است تا از راههای دیگر نیز به حفظ محیط زیست کمک نماید. یک مادربورد مجهز به فناوری EPU قادر است تا پس از مدت یک سال استفاده مداوم 33000 وات انرژی الکتریکی را ذخیره نماید که درواقع معادل کاهش 20.7423 کیلوگرم از CO2 موجود درهوا می باشد .اگر 10 میلیون ازاین نوع مادربوردها به مشتریان تحویل داده شود و مورد استفاده قرار گیرند،معادل 207,430,000 کیلوگرم از CO2 موجود درهوا کاسته می شود که معادل کاشتن 17,285,833.33 عدد درخت می باشد( با فرض اینکه هر درخت 12 کیلوگرم CO2 درهرسال برای رشد خود مصرف می کند).
گفتنی است فناوری EPU درسری مادربورد های با چیپ ست P35 شامل P5K PRO, P5K/ EPU و P5K SE/EPUبکاررفته است. همچنین سری جدید مادربوردهای RAMPAGE FORMULA و P5E3 PREMIUM/ WiFi@nنیزاین فناوری را پشتیبانی می نمایند. لازم به ذکر است مادربوردهای با چیپ ست X38 که این فناوری را پشتیبانی می نمایند شامل MAXIMUS FORMULA, P5E3 DELUXE/ WiFi@n, P5E3 DELUXE, P5E3, P5E, P5E64 WS PRO, P5E3 DELUXE/DDR3 1333 2G, MAXIMUS Extreme و P5E3/DDR3 1333 2Gمی باشند. سایر مادربوردهای پشتیبانی کننده این فناوری عبارتند از Striker II Extreme Striker II Formula, P5N-T DELUXEو P5N-D.