وعده شورای عالی اطلاع رسانی باز هم محقق نشد - فن آوری اطلاعات - اخبار

وعده شورای عالی اطلاع رسانی باز هم محقق نشد

دسته : فن آوری اطلاعات در تاريخ ۱۳۸۷/۱/۱۹ ۴:۱۴:۴۹ (940 بار خوانده شده)
وعده صریح حجت‌الاسلام شهریاری دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی به رسانه‌ها و خبرنگاران، از جمله وعده‌های ناکام سال گذشته در حوزه ICT بود.


به گزارش ایتنا حجت‌الاسلام حمید شهریاری سال گذشته در نشست خبری «جشنواره تسما» که با پرسش‌های رسانه‌ها در خصوص «پروژه تدوین برنامه جامع راهبردی فناوری اطلاعات ایران»(تکفا 2) روبرو شده بود اعلام کرد با پیگیری این شورا، مشکلات اساسی رفع شده و با تخصیص بودجه مربوطه، از نظر کارفرما شرایط برای ادامه پروژه کاملا فراهم است.
وی در توضیح خود پیرامون این موضوع، تنها با اعلام وجود «شرایط پیچیده» این پروژه، ایجاد وقفه در اجرای تکفا 2 را متوجه شرکت مجری دانسته بود و از توضیح بیشتر به رسانه‌ها خودداری ورزیده بود.
این در حالی است که بنا به نظر کارشناسان، ضعف اطلاع‌رسانی در باره این پروژه(و دیگر طرح های این شورا) کاملا محسوس است.
دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی سرانجام در مواجهه با سؤالات پی‌درپی خبرنگاران که خواهان کسب اطلاع از کم و کیف انجام این پروژه مهم بودند، با این وعده خود بحث را فیصله داده بود که «به زودی در خصوص این پروژه نیمه‌تمام، یک نشست خبری مستقل برگزار نموده و به همه سؤالات در این زمینه پاسخ خواهد داد.»
شهریاری، حدود آبان و آذر سال گذشته را به عنوان زمان احتمالی ذکر کرده بود.
اکنون با گذشت بیش از هفت ماه از اعلام وعده مزبور در حضور رسانه‌ها و خبرنگاران، هنوز هیچ اثری از تلاش این شورا برای اطلاع‌رسانی مناسب پیرامون پروژه‌های خود و عملی کردن وعده مزبور به چشم نمی‌خورد و ظاهرا از سوی مدیریت این شورا، مشمول مرور زمان می‌گردد.
به نظر کارشناسان، حساسیت این موضوع به ویژه با عنایت به اهمیت پروژه راهبردی تکفا2 مضاعف می‌گردد.
گفتنی است مدتی پیش این شورا برنامه‌ای محدود و دور از چشم رسانه‌ها در خصوص پروژه مذکور برگزار نمود که با انتقادات رسانه‌ها مواجه شد، و سپس متنی کوتاه و ناقص به عنوان گزارش عملکرد پروژه برای رسانه‌ها ارسال نمود.