یک کارشناس: آشنایی‌با امنیت اطلاعات برای تمام کاربران رایانه‌ای ضروری است - فن آوری اطلاعات - اخبار

یک کارشناس: آشنایی‌با امنیت اطلاعات برای تمام کاربران رایانه‌ای ضروری است

دسته : فن آوری اطلاعات در تاريخ ۱۳۸۷/۳/۲۷ ۴:۲۶:۴۴ (844 بار خوانده شده)
کارشناس فناوری اطلاعات پارک علم و فناوری استان‌یزد گفت: آشنایی‌با امنیت اطلاعات برای تمامی کاربران رایانه‌ای بخصوص متخصصین و فعالان فناوری اطلاعات ضروری است.


" مهدی لسان صدق " روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود:این کاربران با تهدیدهایی چون سرقت و افشای اطلاعات و یا از دست دادن دارایی مجازی مواجه هستند ، لذا آشنایی با امنیت سیستم الزامی بنظرمی‌رسد.

وی با اشاره به برپایی همایش " امنیت اطلاعات و روشهای مقابله‌با تهدیدات رایانه‌ای " در استان یزد اظهار داشت: امروزه با گسترش استفاده‌از سیستم‌های کامپیوتری ، پایگاه‌های اینترنتی و برنامه‌های کاربردی ، همچنین با توجه به نقش اطلاعات به عنوان یک کالای با ارزش، جایگاه امنیت اطلاعات با اهمیت است.

لسان صدق ، دانش امنیت اطلاعات را به عنوان یکی از اجزای جدایی‌ناپذیر در زمینه فناوری اطلاعات برشمرد و افزود: هر سازمان ، بسته به ارزش داده‌های خود نیازمند پیاده‌سازی یک سیاست کلی برای مدیریت امنیت داده‌هاست.

این کارشناس ، هزینه‌های افشای اطلاعات و داده‌ها در سازمانها و شرکتها را جبران ناپذیر دانست و خاطرنشان کرد: امنیت اطلاعات تنها مربوط به سازمانها و ارگانها نمی‌شود بلکه تمام افرادی که از رایانه استفاده می‌کنند باید در سطوح مختلف از دانش فنی امنیت اطلاعات مطلع باشند.

لسان صدق یادآور شد: امنیت اطلاعات در کشور بیشتر بعنوان هک و نفوذ در پایگاههای اینترنتی شناخته می‌شود و درمجموع این دانش در ایران ناشناخته مانده و کمتر مورد توجه قرار گرفته‌است.

کارشناس فناوری اطلاعات به سابقه استان یزد در زمینه امنیت اطلاعات اشاره نمود و گفت: در استان یزد همایشها و نشستهایی در این رابطه برگزار شده که همایش " مفاهیم امنیت اطلاعات " از جمله آنها در دو سال گذشته بود.

وی تصریح کرد: در مجموع مبحث امنیت اطلاعات مورد توجه بوده و به همین منظور در راستای فعالیتهای تخصصی ، همایش استانی " امنیت اطلاعات و روشهای مقابله با تهدیدات رایانه‌ای " دوم تیرماه در استانداری یزد برگزار می‌شود.

دبیر همایش امنیت اطلاعات افزود: هدف از برگزاری این همایش یک روزه ، گسترش و اشاعه فرهنگ و اصول رعایت امنیت اطلاعات همچنین تاکید بر اهمیت مقوله امنیت اطلاعات در سطوح مختلف کاربران رایانه است.

لسان صدق گفت: در همایش یاد شده که با حضور مدیران دولتی ، کارشناسان و متخصصین فناوری اطلاعات استان در بخش دولتی و خصوصی برپا می‌شود ، حاضران با آخرین روشها و فناوریهای بین‌المللی و بومی در زمینه امنیت اطلاعات به صورت عملی آشنا می‌شوند.