بر اساس یافته‌های یک مطالعه، اینترنت قدرتمندترین ابزار رسانه‌یی شناخته شد - اینترنت - اخبار

بر اساس یافته‌های یک مطالعه، اینترنت قدرتمندترین ابزار رسانه‌یی شناخته شد

دسته : اینترنت در تاريخ ۱۳۸۷/۳/۲۷ ۴:۳۴:۰۵ (797 بار خوانده شده)
طبق یافته‌های یک مطالعه، اینترنت ده برابر رسانه‌های مکتوب سنتی بر روی مصرف‌کنندگان عادی تاثیر می‌گذارد.

(ایسنا)، بر اساس مطالعه‌ای که برروی پنج هزار کاربر اینترنتی در انگلیس، آلمان، فرانسه انجام شد، اینترنت از روزنامه‌ها و مجله‌ها به عنوان تاثیرگذارترین ابزار پیشی گرفته و دو برابر تلویزیون تاثیرگذاری دارد به طوری که تلویزیون پس از اینترنت به عنوان دومین ابزار تاثیرگذار رتبه‌بندی شد.


یافته‌های این مطالعه که از سوی یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های روابط عمومی جهان انجام شد، نشان داد که شرکت‌ها هنوز به سرمایه‌گذاری در اینترنت توجه نکرده‌اند و میزان مخارج صرف شده برای تبلیغات آنلاین تنها در حدود 8 درصد از مجموع بازار تبلیغات در سال 2007 را تشکیل داد.

در این مطالعه همچنین از صنایعی نام برده شده که در آن‌ها انتخاب مصرف‌کنندگان بیش‌تر تحت تاثیر اینترنت قرار گرفته است.

بر اساس این مطالعه صنعت مسافرت و سرگرمی کاملا وابسته به اینترنت است به طوری که 9 نفر از هر ده پاسخ دهنده ادعا کرده‌اند که تحت تاثیر فهرست پروازها و مکان‌های گذران تعطیلات در اینترنت قرار گرفته‌اند.

در حالی که تصمیمات پزشکی کم‌ترین درجه‌ی تاثیرپذیری از اینترنت را داشتند و تنها یک سوم از پاسخ دهندگان از اینترنت برای یافتن پزشک یا خرید دارو استفاده می‌کنند.