ساخت ریزتراشه‌های چند ریختی توسط محقق ایرانی - سخت افزار - اخبار

ساخت ریزتراشه‌های چند ریختی توسط محقق ایرانی

دسته : سخت افزار در تاريخ ۱۳۸۷/۳/۲۷ ۴:۵۱:۱۱ (855 بار خوانده شده)
مهر- محقق ایرانی دانشگاه رایس آمریکا روشی را ارائه کرده که توسط آن مدارات یکپارچه میکروالکترونیکی می توانند هویت خود را برمبنای اهداف مورد استفاده کاربر تغییر دهند. این تراشه های چندریختی کاربردهای زیادی در عرصه تولید پخش کننده های چندرسانه ای دارند.
مرز شخصیتهای چندگانه مدارات یکپارچه میکروالکترونیکی می تواند یک سری از مزایا را در بسیاری از کاربردها به خصوص در عرصه امنیت، بهینه سازی فرایند و مدارات وسایل مختلف تضمین کند.

به همین منظور تیم تحقیقاتی فریناز کوشانفر، پروفسور مهندسی الکترونیک و انفورماتیک دانشگاه رایس در تکزاس آمریکا که نتایج یافته های خود را در کنفرانس طراحی اتوماسیون در کالیفرنیا مطرح کرده است روشی را برای دستیابی به این مرز ارائه کرده است.

در این خصوص فریناز کوشانفر توضیح داد: "با مدارات یکپارچه N مرتبه قابل تغییر (n-variant) امکان طراحی پخش کننده های موسیقی و دیگر فایلهای چندرسانه ای که به طور طبیعی واحد هستند امکانپذیر می شود."

این محقق ایرانی افزود: "این متدهای جدید در مدیریت حقوق دیجیتال می توانند برای مثال برپایه این نوع از معماری سخت افزاری ساخته شوند به طوری که فایلهای چندرسانه ای می توانند به روشی درک شوند که بتوانند تنها با گونه های مشخصی از مدارات عمل کنند و به یک تغییر ناشناس جواب ندهند."

براساس گزارش ساینس دیلی، به علاوه کوشانفر معتقد است که ارائه دهندگان فایلهای چندرسانه ای می توانند از این تراشه های "N مرتبه قابل تغییر" فایلهای فیلم و موسیقی خود را به گونه ای عرضه کنند که تنها با یک یا چند نرم افزار مشخص عمل کنند.
این تراشه های چندگانه می توانند برای عبور از یک تغییر به تغییر دیگر برنامه ریزی شوند.

محقق ایرانی دانشگاه رایس در ادامه گفت: "تراشه های چند ریختی ما می توانند هم از طریق یک فرماندهی خارجی و هم از طریق فرماندهی داخلی خود- سازگار از یک تغییر به تغییر دیگر عبور کنند."

فریناز کوشانفر در سال 1998 از دانشگاه صنعتی شریف در رشته مهندسی الکترونیک لیسانس خود را دریافت کرد و سپس برای ادامه تحقیقات به آمریکا رفت.