با پشتیبانی از ویندوز 10 فایرفاکس 40 عرضه شد - اخبار - اخبار

با پشتیبانی از ویندوز 10 فایرفاکس 40 عرضه شد

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۹۴/۵/۲۲ ۵:۱۶:۲۹ (998 بار خوانده شده)
بنیاد موزیلا نسخه 40 از مرورگر فایرفاکس را با پشتیبانی از ویندوز 10، قابلیت شناسایی بدافزارها با دقت بیشتر و ناوبری بهتر در اندروید عرضه کرده است.

فایرفاکس 40 که با مک، لینوکس، ویندوز و اندروید سازگاری دارد به طور رسمی از ویندوز 10 که چند روزی است روانه بازار شده پشتیبانی می کند. البته نسخه های قبلی این مرورگر هم با ویندوز 10 سازگاری دارند، اما پشتیبانی رسمی از ویندوز 10 شامل بزرگتر شدن تب ها یا زبانه ها و همین طور دکمه بسته شدن مرورگرها و همین طور ارتقای برخی آیکونهاست.

علاوه بر این در فایرفاکس 40 حفاظت از کاربران در برابر وب سایت های آلوده ارتقا یافته تا بدافزارهای مخفی شده در این سایت ها به رایانه های کاربران آسیب نرسانند. همچنین قابلیت هایی در فایرفاکس 40 وجود دارد که جلوی بارگذاری اطلاعات کاربران و انتقال آنها به موتور جستجوهایی همچون گوگل را بگیرد.

از تغییرات دیگر می توان به استفاده از دکمه های جلو و عقب برای دسترسی به تاریخچه سایت های مورد مراجعه و مقابله با دانلودهای ناخواسته اشاره کرد. موزیلا اعلام کرده در فایرفاکس 41 تمامی افزونه هایی که به تایید خودش نرسیده باشند را از کار می اندازد تا امنیت افراد محفوظ باقی بماند.