نجات از اعتیاد به ایمیل - اینترنت - اخبار

نجات از اعتیاد به ایمیل

دسته : اینترنت در تاريخ ۱۳۸۷/۳/۲۸ ۵:۱۶:۱۷ (906 بار خوانده شده)
هفته گذشته گوگل برای سرویس پست الکترونیک داخلی خود یک برنامه جانبی آزمایشی را با عنوان EMail Addict (ایمیل معتاد) اختراع کرد.


مایکروسافت، گوگل، اینتل و "آی بی ام" گروهی را به منظور بررسی مشکلات ناشی از اعتیاد به پست الکترونیک که موجب کاهش راندمان کار کارمندان این شرکتها شده است تشکیل دادند.
پست الکترونیک و برنامه های پیامهای فوری مثل"مایکروسافت مسنجر" فناوریهایی هستند که با هدف تسریع بخشیدن به کار و افزایش میزان بهره وری ارائه شده اند این درحالی است که تحقیقات نشان می دهد این ابزارها می توانند موجب وابستگی شدید کاربران شوند و راندمان کاری و میزان بهره وری را به خصوص در شرکتهای بخش فناوری و انفورماتیک کاهش دهد.
به همین منظور شرکتهای مایکروسافت، گوگل، اینتل و "آی بی ام" به منظور بررسی این مشکل و یافتن راه حلی برای کمک به وابستگان این پدیده گروهی تشکیل داده اند.
براساس گزارش نیویورک تایمز، اینتل تولید کننده جهانی ریزتراشه ها در مدت 8 ماه یک تحقیق درون شرکتی را انجام داد و کشف کرد که پس از محدود کردن امکان استفاده از پست الکترونیک بسیاری از وابستگان به این فناوری بیشتر احساس خلاقیت کردند و بر راندمان کاری آنها افزوده شد.
همچنین هفته گذشته گوگل برای سرویس پست الکترونیک داخلی خود یک برنامه جانبی آزمایشی را با عنوان EMail Addict (ایمیل معتاد) اختراع کرد که به کاربران درون شرکتی گوگل تنها اجازه یک ربع استفاده از پست الکترونیک را در زمان کار می دهد.
نتایج تحقیقات موسسه تحقیقاتی RescueTime ویژه تحقیقات در عرصه بررسی رفتارهای کاربران رایانه، نشان می دهد که کارمندان شرکتهای بزرگ انفورماتیکی "سیلیکون ولی" که تمام روز خود را جلوی رایانه می نشینند در هر روز 50 بار پست الکترونیک خود را کنترل می کنند و 77 بار از برنامه های ارسال پیامهای فوری (چت) استفاده می کنند.
همچنین هر کارمند شاغل در سیلیکون ولی به طور متوسط در طول روز کاری خود از 40 وب سایت بازدید می کند.
این وابستگی شدید به پست الکترونیک و انجام کارهای غیرضروری موجب شده است که در آمریکا سالانه در حدود 650 میلیارد دلاربه میزان بهره وری خسارت وارد شود.