توقف اجرای خودکار فلش در مرورگر کروم - اخبار - اخبار

توقف اجرای خودکار فلش در مرورگر کروم

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۹۴/۶/۱۹ ۷:۳۰:۵۵ (1056 بار خوانده شده)
شرکت گوگل به منظور افزایش کارایی مرورگر از اول سپتامبر، اجرای خودکار برخی از محتواهای فلش را متوقف کرده است.

شرکت گوگل اعلام کرده بود که به منظور افزایش کارایی مرورگر قصد دارد از اول سپتامبر، اجرای خودکار برخی از محتواهای فلش را متوقف کند.


به گزارش ایتنا از مرکز ماهر، فلش که از محصولات شرکت ادوب است همچنان به طور گسترده برای محتواهای چند رسانه‌ای استفاده می‌شود اما مسائل امنیتی و عملکردی موجود در این نرم‌افزار باعث شده است تا اکثر شرکت‌ها از آن دوری کنند.

به اعتقاد تحلیلگران مسائل امنیتی زیادی وجود دارد که گوگل به آنها توجه نمی‌کند؛ آسیب‌پذیری‌های موجود در فلش یکی از رایج‌ترین راه‌هایی است که باعث گسترش بدافزار می‌شود و توقف استفاده از آن می‌تواند مخاطرات را تا حدی کاهش دهد.

با وجود آنکه شرکت ادوب در سال های اخیر سعی کرده است تا با انتشار به روزرسانی های سریع و مرور کد، امنیت فلش را بهبود بخشد اما همچنان مهاجمان از ادوب به عنوان یک بردار حمله به صورت گسترده استفاده می‌کنند.

شرکت گوگل اعلام کرده بود که این تغییر از اول سپتامبر اجرایی می‌شود و این نرم‌افزار تنها با اجازه کاربران اجرا می‌شود در صورتیکه کاربران بخواهند به طور خودکار این نرم‌افزار اجرا شود باید در تنظیمات مرورگر اجرای خودکار پلاگین فلش را فعال کنند.
برچسب‌ها: نرم افزار   امنیت   گوگل   مرورگر   کاربر   فلش   ادوب