حمله نسل جدید تروجان‌ها به گوشی‌های اندرویدی - آموزش الکترونیک - اخبار

حمله نسل جدید تروجان‌ها به گوشی‌های اندرویدی

دسته : آموزش الکترونیک در تاريخ ۱۳۹۴/۱۰/۹ ۹:۴۳:۰۰ (969 بار خوانده شده)
شرکت امنیتی فایرآی از شناسایی نسل جدیدی از تروجان‌ها خبر داده که برای آلوده کردن گوشی‌های اندرویدی منتشر شده‌اند.برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

تروجان‌ها به ۳۳ برنامه مدیریت مالی عرضه شده توسط شرکت‌های مشهور نفوذ کرده‌اند و به همین علت به سرعت در نقاط مختلف جهان گسترش یافته‌اند.


به گزارش ایتنا از فارس، بررسی‌ها نشان می‌دهد برخی از بزرگترین بانک‌های جهان هم به همین علت با مشکلاتی مواجه شده‌اند. تروجان یاد شده که از خانواده SlemBunk است در آمریکای شمالی، اروپا و بخش‌هایی از آسیا و اقیانوسیه رویت شده و بعد از اجرا اطلاعات لازم برای نفوذ به حساب‌های کاربری را سرقت کرده و برای انتقال بدون اجازه وجوه کاربران اقدام می‌کند.

در حالی که هنوز گزارشی از آلوده شدن سرویس پرداخت آنلاین گوگل پلی به این تروجان منتشر نشده، کاربران آلوده شده می‌گویند بدافزار مذکور تمامی فرایندهای حرفه‌ای کاربران را رصد کرده و بعد از اجرای برنامه‌های مالی، صفحات لاگین قلابی خود را برای سرقت کلمات عبور جایگزین صفحات لاگین اصلی این برنامه‌ها می‌کند. سپس اطلاعات مسروقه کاربران را به یک سرور دیگر منتقل کرده و از آنها سواستفاده می‌کند.

SlemBunk علاوه بر سرقت اطلاعات مالی افراد، به سرقت اطلاعات شخصی آنها هم علاقمند است و حتی کلمات عبور به شبکه‌های اجتماعی، برنامه‌های گپ و دیگر برنامه‌های کاربردی را نیز سرقت می‌کند. هنوز عوامل طراحی این تروجان شناسایی نشده‌اند.