اولین روتر تی‌پی‌لینک با پشتیبانی از استاندارد وای‌فای 802.11ad - سخت افزار - اخبار

اولین روتر تی‌پی‌لینک با پشتیبانی از استاندارد وای‌فای 802.11ad

دسته : سخت افزار در تاريخ ۱۳۹۴/۱۰/۱۹ ۶:۵۴:۱۰ (965 بار خوانده شده)
استاندارد جدید وای‌فای می‌تواند نقشی کلیدی در توسعه اینترنت اشیا و دستگاه‌های هوشمند خانگی که این روزها به یکی از جذاب‌ترین حوزه‌های فناوری مبدل شده را ایفا کند.برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

تنها دو روز پس معرفی استاندارد وای‌فای 802.11ad توسط سازمان وای‌فای آلیانس، شرکت تی‌پی‌لینک در روند جریان برگزاری نمایشگاه CES 2016 از اولین روتر سازگار با این استاندارد رونمایی کرد.

این روتر که با نام TP-LINK Talon AD۷200 شناخته می‌شود، اولین روتر سازگار با استاندارد 802.11ad است که داده‌ها را برای فواصل دور با محدود فرکانسی ۶۰ گیگاهرتز و برای محدوده نزدیک‌تر در باند 2.4 و 5 گیگاهرتز انتقال می‌دهد. این امر باعث افزایش سرعت چشمگیر انتقال داده‌ها در اتاق خواهد شد.


پژوهشگران بر این باورند که استاندارد جدید وای‌فای می‌تواند نقشی کلیدی در توسعه اینترنت اشیا و دستگاه‌های هوشمند خانگی که این روزها به یکی از جذاب‌ترین حوزه‌های فناوری مبدل شده را ایفا کند.

Talon AD7200 همچنین قادر است با سرعت ۷.۲ گیگابیت بر ثانیه فایل‌ها مدیا را انتقال دهد. بر این اساس زین پس به اشتراک‌گزاری و تماشای فیلم‌هایی وضوح 4K و بالاتر به صورت استریم امکان‌پذیر خواهد بود.


همان‌طور که در تصویر نیز مشاهده می‌شود، این روتر که در دو رنگ سفید و مشکی تولید گردیده، دارای ۸ آنتن است که زاویه قرارگیری هریک قابل تنظیم می‌‌‌‌‌‌باشد.
علاوه بر این استفاده از آن برای پی‌سی‌هایی که از داشتن مودم وای‌فای محروم هستند نیز با بهره‌گیری از دو پورت USB 3.0 و چهار پورت gigabit ethernet امکان‌پذیر است. پیش‌بینی می‌شود TP-LINK Talon AD7200 در سه‌ماهه دوم سال جاری با قیمت نه چندان متعارف راهی بازار شود.

برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.