شناسایی حفره خطرناک در لینوکس و اندروید - امنیت - اخبار

شناسایی حفره خطرناک در لینوکس و اندروید

دسته : امنیت در تاريخ ۱۳۹۴/۱۱/۵ ۹:۱۶:۱۷ (1046 بار خوانده شده)
گوگل که هسته مرکزی سیستم عامل اندروید را مبتنی بر لینوکس بنا کرده است ادعا می‌کند این حفره امنیتی چندان هم خطرناک نیست.برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

مرکز Perception Point بر اساس آخرین بررسی‌های خود از وجود یک حفره امنیتی مشابه در لینوکس و اندروید خبر داد و آن را با نام CVE-2016-0728 و با درصد خطر بالا معرفی کرد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی.نت، در بیانیه این شرکت امنیتی گفته شد آسیب‌پذیری روز صفر در سیستم Linux Kernel باعث خواهد شد میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان مورد تهاجم قرار گیرند.

گوگل که هسته مرکزی سیستم عامل اندروید را مبتنی بر لینوکس بنا کرده است ادعا می‌کند این حفره امنیتی چندان هم خطرناک نیست. شرکت گوگل اعلام کرده است که این آسیب‌پذیری به سادگی برطرف می‌شود و کاربران نگران نباشند.

«آدریان لودویگ» مدیر مرکز مهندسی امنیت اندروید در صفحه رسمی گوگل روی شبکه اجتماعی گوگل پلاس نوشت:‌ «گوگل این مشکل را کاملا جدی گرفته است و سعی می‌کند به زودی آن را برطرف کند.»

[img align=left width=300]http://itna.ir/images/docs/000040/040564/images/linux%20android%20security%20(2).jpg[/img]

دیگر منابع شرکت گوگل هم اعلام کردند که زیرمجموعه‌های امنیتی در تلاشند حفره شناسایی شده در اندروید هرچه سریع‌تر برطرف شود و به زودی وصله امنیتی در این زمینه عرضه می‌شود. قرار است این وصله امنیتی هسته مرکزی سیستم عامل لینوکس را هم تحت پوشش قرار دهد.

مرکز Perception Point ادعا می‌کند که حفره خطرناک شناسایی شده ۶۶ درصد دستگاه‌های اندرویدی از جمله گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی را آسیب‌پذیر می‌کند و می‌بایست هرچه سریع‌تر وصله امنیتی مربوط به آن در اختیار کاربران قرار گیرد.