احتمال پایان پشتیبانی اوراکل از جاوا در مرورگرهای اینترنتی - اخبار - اخبار

احتمال پایان پشتیبانی اوراکل از جاوا در مرورگرهای اینترنتی

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۹۴/۱۱/۱۳ ۵:۴۲:۴۳ (992 بار خوانده شده)
تلفیق پلاگین مرورگر جاوا با برنامه جدید اوراکل موجب خواهد شد استفاده از این نرم‌افزار به طور مستقل و به شکل سابق پایان یابد.برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

اوراکل از احتمال پایان پشتیبانی از برنامه جاوا در مرورگرهای اینترنتی خبر داده است. جاوا از جمله برنامه‌هایی است که از مدت‌ها قبل مورد استفاده کاربران بوده است.


به گزارش ایتنا از فارس، اوراکل با خرید شرکت Sun Microsystems در سال ۲۰۰۹ مالک برنامه جاوا شد و از آن زمان برنامه جدیدی را برای استفاده از پلاتفورم یاد شده به اجرا گذاشته است.

تلفیق پلاگین مرورگر جاوا با JDK [Java Development Kit] 9 برنامه جدید اوراکل در این زمینه است که موجب خواهد شد استفاده از این نرم‌افزار به طور مستقل و به شکل سابق در محیط Oracle JDK and JRE [Java Runtime Environment] پایان یابد.

به نظر می‌رسد یکی از علل اصلی این تصمیم اوراکل برنامه‌های مایکروسافت، گوگل و موزیلا برای حذف یا محدودکردن پشتیبانی از پلاگین‌های جاوا در مرورگرهای اینترنتی تولید شده شرکت‌های مذکور است. برخی از این شرکت‌ها از مدتی قبل دست به این کار زده اند.

مرورگر Edge مایکروسافت که برای ویندوز ۱۰ عرضه شده از پلاگین جاوا پشتیبانی نمی‌کند و پشتیبانی از جاوا در کروم هم از سال گذشته متوقف شده است.

مرورگر فایرفاکس هم کاربران را مجبور به فعال‌سازی دستی پلاگین‌های مختلف و از جمله جلول می‌کند و احتمالا تا پایان سال ۲۰۱۶ دیگر از جاوا پشتیبانی نخواهد کرد.

دو برنامه جاوا و فلاش از جمله آسیب‌پذیرترین نرم‌افزارهای پرکاربرد در جهان هستند و هکرها و کلاهبرداران اینترنتی به طور گسترده از آنها برای انجام حملات بدافزاری استفاده می کنند.
برچسب‌ها: اینترنت   مرورگر   کروم   موزیلا   جاوا   اوراکل   پلاگین