سامسونگ با 4 ترابایت SSD از راه رسید - سخت افزار - اخبار

سامسونگ با 4 ترابایت SSD از راه رسید

دسته : سخت افزار در تاريخ ۱۳۹۵/۴/۲۰ ۵:۴۶:۲۲ (1062 بار خوانده شده)
به حافظه SSD با ظرفیت چهار ترابایت نیاز دارید؟ مشکلی نیست! کافی است مبلغ 1500 دلار را برای این کار کنار بگذارید تا صاحب SSD سامسونگ EVO با ابعاد 2.5 اینچ شوید.برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

به گزارش جام جم کلیک ، شرکت «آدوراما» از هم اکنون عرضه این SSD چهار ترابایتی را آغاز کرده که البته موجب شگفتی علاقمندان به دنیای سخت افزارهای جانبی شده است. سامسونگ هیچ گاه این نسخه چهار ترابایتی از این حافظه SSD را رونمایی نکرده بود و تنها در ماه های گذشته در برخی اسناد خود از آن نام برده بود. اما این مدل از هم اکنون در فروشگاه آدوراما در دسترس است و البته جزییات چندانی از تاریخ تحویل آن به مشتریان موجود نیست. اما با توجه به ورود آن به لیست محصولات این فروشگاه می توان انتظار داشت که عرضه آن از چند روز دیگر آغاز شود.

سری حافظه های SSD سامسونگ EVO از سال 2014 با حداکثر ظرفیت یک ترابایت و با قیمت 500 دلار عرضه شدند. قیمت این مدل اکنون به 320 دلار رسیده و مدل دو ترابایتی آن با قیمت 675 دلار به فروش می رسد. اما اگر فرض را بر این بگذاریم که مدل 4 ترابایتی با قیمت 1500 دلار به فروش برسد، شاید انتخاب چندان منطقی و اقتصادی نباشد.

با این حال، اگر همچنان مشتاق هستید چنین حافظه جانبی ظریفی را در اختیار داشته باشید، سامسونگ EVO 4 ترابایتی گزینه خوبی برای شما خواهد بود. این حافظه SSD در ابعاد 2.5 اینچی ارائه شده و ضخامت آن تنها به 7 میلی متر می رسد.

سرعت خواندن اطلاعات از این SSD به 540 مگابایت در ثانیه می رسد و سرعت نوشتن به صورت ترتیبی نیز 520 مگابایت بر ثانیه است. مصرف انرژی آن نیز در نوع خود جالب است، چرا که 3.1 وات صرف خواندن و 3.6 وات صرف نوشتن اطلاعات می کند. اگر در حالت بی استفاده باشد، مضرف آن به 70 میلی وات می رسد و در حالت Sleep هم تنها 10 میلی وات مصرف دارد.

قیمت این حافظه SSD از بسیاری از کامپیوترهای امروزی بیشتر است. بعید است که افراد زیادی نسبت به خرید آن رغبت داشته باشند، هرچند ممکن است ویرایشگران ویدیویی به آن علاقمند باشند. اما به هر حال می توان آن را نشانه ای دیگر از شکل و شمایل فناوری در آینده دانست و بر همین اساس، بی صبرانه منتظر روزی هستیم که قیمت آن معقول و متناسب با ارزش واقعی آن تعیین شود.
برچسب‌ها: سخت افزار   سونی   هارد   انرژی   ترابایت   دلار   اقتصاد