ویکی‌لیکس نحوه جاسوسی CIA از رایانه‌های مک را افشا کرد - امنیت - اخبار

ویکی‌لیکس نحوه جاسوسی CIA از رایانه‌های مک را افشا کرد

دسته : امنیت در تاريخ ۱۳۹۶/۱/۶ ۶:۲۰:۱۹ (963 بار خوانده شده)
بر اساس اسناد جدید مشخص شد سازمان CIA طی پروژه‌ای موسوم به «پیچ‌گوشتی صوتی» در این زمینه جاسوسی می‌کند.برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

مرکز ویکی‌لیکس که به واسطه افشاگری‌های اسناد محرمانه شهرت جهانی یافته است در جریان انتشار سری سندهای Vault ۷ مربوط به دولت آمریکا، جزئیات دقیقی را در مورد نحوه ورود «سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا» (CIA) به رایانه‌های مبتنی بر macOS و گوشی هوشمند آیفون منتشر کرد.


به گزارش اینتا به نقل از اینکوئیرر، اسناد جدید ویکی‌لیکس با عنوان «ماده تاریک» منتشر شد و بر اساس آن مشخص شد سازمان CIA طی پروژه‌ای موسوم به «پیچ‌گوشتی صوتی» در این زمینه جاسوسی می‌کند.

واحد توسعه خدمات سازمان CIA بر اساس پروژه مذکور ابزارهای جاسوسی خود را به صورت گسترده منتشر می‌کند و این طور که مشخص شده است، ابزار آنها مکانیسم ویژه‌ای دارد که بر اساس آن کدها روی لپ‌تاپ‌های مورد نظر مک به راحتی در اختیار گرفته می‌شوند.

این مسئله به آن معنی خواهد بود که هکر می‌تواند نرم‌افزار مخرب خود را بدون اطلاع کاربر از طریق سیستم ورودی USB روی رایانه نصب کند و به عنوان مثال، حتی اگر برای سیستم رمز عبور در نظر گرفته شده است این بدافزار بتواند به راحتی تمام اطلاعات را بخواند و امکان اصلاح از راه دور آن را برای هکرها فراهم آورد.

برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

ابزار مخرب اپل در این زمینه از آداپتور سخت‌افزاری «تاندربولت به اترنت» اپل استفاده می‌کند و هر دستگاهی که به این آداپتور متصل شود به صورت خودکار آلوده می‌شود.

اسناد منتشر شده از سوی ویکی‌لیکس همچنین نشان داد سازمان CIA یک ابزار ویژه موسوم به DarkSeaSkies را برای جاسوسی از رایانه‌های MacBook Air اپل مورد استفاده قرار می‌دهد و همچنین بدافزار Triton برای سیستم عامل macOS مورد استفاده قرار می‌گیرد.