قابلیت جدید اینستاگرام: حذف کامنت‌های نامناسب اینستاگرام - اخبار - اخبار

قابلیت جدید اینستاگرام: حذف کامنت‌های نامناسب اینستاگرام

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۹۶/۴/۱۱ ۸:۳۲:۵۴ (1475 بار خوانده شده)
اینستاگرام برای حذف کامنت‌های نامناسب، یک سامانه هوش مصنوعی طراحی کرده است.برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

هر کلمه وقتی به تنهایی در جایی استفاده شود، حداقل دارای یک معنی است. اما همین معنی بسته به مورد استفاده، یا حتی زمان استفاده، می‌تواند تغییر کند.
جمله‌ای پر از واژه‌های خنثی می‌تواند خصمانه باشد؛ برای مثال «تنها سفیدپوستان باید صاحب حق باشند» و جمله‌ای با کلمات ظاهراً خصمانه (مثلاً «لعنت بر هر چیزی که بر تن داری») اما در قالب شعر، می‌تواند خنثی باشد.


در همین رابطه و به گزارش ایتنا به نقل از وایرد، اینستاگرام برای حذف کامنت‌های نامناسب، یک سامانه هوش مصنوعی طراحی کرده است.
گفته می‌شود این سامانه هوشمند با نام DeepText بر پیشرفت‌های اخیر در زمینه هوش مصنوعی و به نام «جایگذاری واژگان» مبتنی است، به این معنی که دقیقاً بر اساس تقلید از نحوه عملکرد زبان مغز ما طراحی شده است.

هنگامی که این سامانه با یک واژه جدید روبرو می‌شود، همان کاری را انجام می‌دهد که ما انسان‌ها انجام می‌دهیم و سعی می‌کند با توجه به همه کلمات اطراف آن، معنی آن واژه را استخراج کند.

در همین حال، اینستاگرام اعلام کرده است که در حال گسترش ربات فیلتر اسپم خود است تا با نُه زبان دیگر نیز سازگاری داشته باشد: انگلیسی، اسپانیایی، پرتغالی، عربی، فرانسوی، آلمانی، روسی، ژاپنی و چینی.


انسان‌ها بر خلاف کامپیوترها، در این نوع تجزیه و تحلیل بسیار درست و عمیق عمل می‌کنند. به عنوان مثال، واژه «سفید» در جاهای مختلف، (در کنار برف و کاخ) معانی کاملاً متفاوتی دارد.
دیپ‌تکست طوری طراحی شده تا مشابه انسان‌ها فکر کند و با گذشت زمان به کار خود بهبود ببخشد؛ درست مانند انسان‌ها.

گفته می‌شود که این فیلتر در وهله نخست، به زبان انگلیسی در دسترس خواهد بود، اما از دیگر زبان‌ها نیز پشتیبانی خواهد شد.

برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.