Andromeda؛ سیستم عامل مایکروسافت - اخبار - اخبار

Andromeda؛ سیستم عامل مایکروسافت

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۹۶/۷/۱۱ ۸:۵۳:۲۱ (879 بار خوانده شده)
سیستم عامل یونیورسالی که بتواند پلتفرم‌های مختلف را یکجا جمع کرده و اجرا کند؛ به نام آندرومدا توسط مایکروسافت تعریف شده و در حال توسعه است.برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

سیستم عامل آندرومدا / AndromedaOS طوری تعریف شده است که ویندوز 10 را نیز در خود جای می‌دهد و به گفته بچه‌های ویندوز سنترال اسم رسمی برای آن Windows Core OS است. البته مانند پروژه Midori نیست که به طور مستقل ایجاد شده و سپس برای همیشه توسط خود مایکروسافت نابود شد.


در واقع مایکروسافت سیستم عاملی به نام OneCore یا Windows 10 Core را توسعه داده که روی موبایل، تبلت، لپ تاپ و پی سی، اینترنت اشیاء و هولولنز و ابزار واقعیت مجازی کار می‌کند و ویندوز دهی که روی هر کدام از این ابزار می‌نشیند ظاهرا در ابتدا یکی نبوده و حالا قرار است یکی شود. بر همین اساس، سیستم عامل آندرومدا پیاده سازی ویندوز 10 بر ورای OneCore است تا بتواند کار اصلی یکپارچه سازی را انجام دهد.

به عنوان مثال چارچوب یک خودرو را در نظر بگیرید که با ویندوز 10 مجهز می‌شود و سپس بدنه‌های مختلف روی آن سوار شده و شکل و شمایل جدیدتری پیدا می‌کند که همان آندرومدا خواهد بود.
از سوی دیگر شل / Shell ویندوز با عناصر اصلی آن مانند Start، Windows Management، Settings و Activity Center توسط آندرومدا به شکلی واحد درخواهد آمد.

بنابراین ویندوزهای مختلف به 10 ختم شده و داخل هر یک از سخت افزارهای تعریف شده قرار می‌گیرند. سپس با آندرومدا یکپارچه سازی شده و کاربران از هر یکی از ابزار مایکروسافت قادر به اتصال به دیگری خواهد بود.