رشد 52 درصدی تخلفات نرم‌افزاری در امارات - اخبار - اخبار

رشد 52 درصدی تخلفات نرم‌افزاری در امارات

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۸۷/۴/۳ ۵:۴۳:۲۴ (899 بار خوانده شده)
مقامات بلندپایه امارات متحده عربی اعلام کردند: «در حالی که قوانین موجود برای جلوگیری از سرقت‌ها و تخلفات نرم‌افزاری سخت‌تر شده است، میزان انجام این تخلفات با سرعت زیادی رو به افزایش است.»


بر اساس آخرین مطالعات صورت گرفته، بین 35 تا 38 درصد کل نرم‌افزارهایی که در امارات متحده عربی مورد استفاده قرار می‌گیرد، به صورت غیرقانونی فروخته شده و میزان استفاده غیرقانونی از نرم‌افزارها در این کشور سالانه 52 درصد رشد می‌کند.
بر اساس بررسی‌های شرکت Business Software Alliance و مرکز بین‌المللی مطالعاتی و تحقیقاتی IDC، میزان خسارت‌های ناشی از تخلفات نرم‌افزاری در امارات طی سال جاری به 94 میلیون دلار رسیده است که این رقم برای سال گذشته 62 میلیون دلار گزارش شده بود.
بر پایه این مطالعات، میزان تخلفات نرم‌افزاری در منطقه خاورمیانه با رشد سالانه 24 درصد، طی سال جاری به 45/2 میلیارد دلار رسیده است.
در همین گزارش به نقل از وزارت کشور امارات آمده است که میزان دستگیری متخلفان نرم‌افزاری در این منطقه 107 درصد رشد داشته است.
"احمد الجاسم" مدیر منطقه‌ای شرکت Autodesk Middle East‌ گفت: «سرقت‌های نرم‌افزاری آسان‌ترین راه برای متخلفان محسوب می‌شوند. بیش از 55 درصد نرم‌افزارهای Autodesk در منطقه به صورت غیرقانونی استفاده می‌شوند.»