یک استاد یار دانشگاه:بیمه الکترونیک عامل موثری در تسریع و سهولت فرآیند های بیمه ای است. - تجارت الکترونیک - اخبار

یک استاد یار دانشگاه:بیمه الکترونیک عامل موثری در تسریع و سهولت فرآیند های بیمه ای است.

دسته : تجارت الکترونیک در تاريخ ۱۳۸۷/۴/۳ ۶:۱۳:۵۱ (993 بار خوانده شده)
بیمه الکترونیک از جمله مواردی است که در ایران کمتر کاربرد داشته؛ در حالی که گستره حجم تبادل و ثبت اطلاعات نیاز به بیمه الکترونیک را افزایش داده است.


دکتر علی اکبر عزیز پور، استاد دانشگاه و کارشناس حوزه تجارت الکترونیک در گفت و گو با خبرنگار سیتنا اظهار داشت: تجارت الکترونیک با استفاده از امکانات اطلاعات الکترونیکی بستری را به وجود آورده است که به دلیل سرعت ، کارایی ، کاهش هزینه ها و بهره برداری از فرصت های هزینه ها و بهره برداری از فرصت های زودگذر عرصه جدید ی در رقابت گشوده است.
وی ادامه داد: یکی از کاربردهای تجارت الکترونیک در بیمه ها است و در این راستا " بیمه الکترونیک" از اهمیت شایانی برخوردار است.
این کارشناس افزود: در چنین شرایطی بحث بیمه الکترونیک در ایران کاربردی نبوده است، در حالی که به علت گستره حجم تبادل و ثبت اطلاعات در بیمه نیازمند استفاده بیشتر از فناوری های نوین در عرصه های اطلاعات و اطلاع رسانی در بیمه هستیم.
عزیزپور تصریح کرد: بیمه الکترونیک جایگزینی برای گردش فعالیت های دستی به منظور انجام کارهای بیمه بر روی محیط شبکه و یا با استفاده از سیستم کارت های هوشمند بوده و عامل موثری در تسریع و سهولت فرآیند های بیمه ای است.