گوگل و آی‌بی‌ام به دانشجویان برنامه‌نویس کمک می‌کنند. - فن آوری اطلاعات - اخبار

گوگل و آی‌بی‌ام به دانشجویان برنامه‌نویس کمک می‌کنند.

دسته : فن آوری اطلاعات در تاريخ ۱۳۸۷/۴/۴ ۵:۱۰:۴۰ (748 بار خوانده شده)
دو شرکت گوگل و آی‌بی‌ام در ادامه تلاشی که چندی پیش در دانشگاه واشنگتن آغاز کرده بودند، ابزار جدیدی ارایه داده‌اند که به دانشجویان علوم کامپیوتر و محققان، گونه‌ای از برنامه‌نویسی را که به شکل فزاینده‌ای در عصر اینترنت اهمیت پیدا کرده است، را آموزش می‌دهد.


این دو شرکت یک مرکز داده (Data Center) متشکل از صدها کامپیوتر به دانشگاه‌ها اختصاص داده‌اند تا از این طریق بتوانند برنامه‌نویسی را به دانشجویان آموزش دهند. به این ترتیب دانشجویان قادر خواهند بود تا نرم‌افزارهایی تولید کنند که قادر خواهند بود هزاران پردازنده را برای پردازش حجم زیادی از اطلاعات بکار گیرند.
از نمونه‌های مشهور برنامه در مقیاس اینترنت(Internet-scale program) می‌توان به دایره‌المعارف آنلاین ویکی‌پدیا (Wikipedia)، سایت اجتماعی Facebook و موتورهای جست‌وجوگر نظیر گوگل اشاره کرد. چنین برنامه‌هایی در پروژه‌های تحقیقاتی و بازرگانی که حجم وسیعی از اطلاعات را به کار می‌گیرند نیز کاربرد دارد.
"کریستوف بیسکیگلیا"(Christophe Bisciglia)، یکی از مهندسان گوگل در این باره گفت: «تمام این‌ها برنامه‌های کاربردی هستند که شما هرگز نمی‌توانید با استفاده از یک سرور آن‌ها را تولید کنید. شما باید نیروی موجود در تعداد زیادی از کامپیوترها را یکی کنید و آن‌ها را به کار بندید.»