آپدیت‌های گوگل برای AMP، Lens ارائه شدند - اخبار - اخبار

آپدیت‌های گوگل برای AMP، Lens ارائه شدند

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۹۷/۱/۱۴ ۹:۱۰:۱۶ (842 بار خوانده شده)
در این هفته شاهد اولین انتشار اندروید P در قالب نسخه مرور توسعه دهندگان بودیم، ولی به‌روزرسانی‌های دیگری نیز وجود داشته اند که ممکن است از دید دور مانده باشند.
برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

در این هفته شاهد اولین انتشار اندروید P در قالب نسخه مرور توسعه دهندگان بودیم، ولی به روز رسانیهای دیگری نیز وجود داشته اند که ممکن است از دید دور مانده باشند.

به گزارش ایتنا به نقل از سایت اینکوایرر، AMP (تکنولوژی گوگل برای بارگیری سریع وب) به عنوان یک راهکار وسیع‌تر برای وب موبایل در حال مطرح شدن است (البته توسط خود گوگل).
گوگل می‌گوید که همیشه در صدد این بوده که AMP را به عنوان یک استاندارد مطرح نماید ولی به این هدف نرسید. پس از آن استاندارد رقیبی مانند Instant Articles فیس‌بوک از راه رسیدند.
با این وجود، ایده یک شیوه استانداردسازی شده بهبود وب موبایل همیشه فعال همیشه ارزش در نظر گرفته شدن را داشته است.

مثلا فرض کنید که یک دوستدار موسیقی هستید. وقتی به دنبال یک موزیسین می‌گردید، آنها اکنون گزینه‌ای برای افزودن یک پیام کوتاه به عنوان بخشی از گراف دانش دارند(که چیزی شبیه یک توئیت است). این پیام کوتاه می‌تواند چنین چیزهایی باشد: «آلبوم جدیدم را هم ببین» یا «تور کنسرت من به زودی آغاز می‌شود» یا «خداحافظ». باید منتظر ماند و دید که آیا این قابلیت به دیگر چهره‌های عمومی بسط می‌یابد یا نه.

Lens گوگل در حال بسط یافتن به همه تلفن‌های اندرویدی است. این قابلیت که جایگزین Google Goggles شده است، امکان جست‌وجوی تصویری، OCR و چند قابلیت مرتبط با هوش مصنوعی مانند ترجمه و اسکن بیزینس کارت، همه از طریق Google Assistant را فراهم می‌آورد.
اگر تاکنون از آن استفاده نکرده اید به زودی یک آپدیت آن منتشر خواهد شد.
برچسب‌ها: گوگل   موبایل   به روز رسانی   مرورگر   وب   موزیک