میلیون دلار نرم‌افزار غیرقانونی شناسایی شد - اخبار - اخبار

میلیون دلار نرم‌افزار غیرقانونی شناسایی شد

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۸۷/۴/۹ ۶:۲۵:۵۸ (824 بار خوانده شده)
حراجی‌های اینترنتی که بیش از هشت میلیون دلار(چهار میلیون پوند) نرم‌افزارهای غیرقانونی را به‌فروش رساندند، طی نیمه نخست سال 2008 شناسایی و بسته شدند.


شرکت Business Software Alliance که یکی از بزرگ‌ترین مخالفان عرضه نرم‌افزارهای غیرقانونی محسوب می‌شود و از حقوق آنلاین شرکت‌های Adobe، اپل، مایکروسافت و سیمانتک دفاع می‌کند اعلام کرد، در نیمه نخست سال جاری بیش از 36 هزار نرم‌افزار را با ارزشی بالغ بر هشت میلیون دلار که به صورت غیرقانونی روی حراجی‌های آنلاین فروخته می‌شدند، شناسایی کرد.
به گفته کارشناسان شرکت BSA، این تنها بخشی از فروش غیرقانونی نرم‌افزارها در دنیا است و به همین خاطر، کاربران باید به نرم‌افزارهایی که با قیمت کمتر در حراجی‌های آنلاین فروخته می‌شوند توجه بیشتر داشته باشند. این برنامه‌ها می‌توانند امکان انتشار ویروس‌ها و برنامه‌های جاسوسی را برای کاربران افزایش دهند.
مایکروسافت چند روز قبل موفق شد در دادگاه عالی بریتانیا علیه شرکتی که به صورت غیرقانونی نرم‌افزارهای آن را روی سایت eBay می‌فروخت، پیروز شود.
بر این اساس، شرکت RJ Campbell Limited که نرم‌افزارهای مایکروسافت را با نام Software Price Beater می‌فروخت، موظف شد 35 هزار دلار به غول نرم‌افزاری دنیا جریمه پرداخت کند.