گیگابایت مادربردهای سری P45 خود را معرفی کرد - سخت افزار - اخبار

گیگابایت مادربردهای سری P45 خود را معرفی کرد

دسته : سخت افزار در تاريخ ۱۳۸۷/۴/۱۱ ۵:۰۸:۰۳ (698 بار خوانده شده)
اندکی پس از معرفی محصولات جدید گیگابایت در2008 Coputex تایوان, اکنون این شرکت خبر از تولید و عرضه ی مادربردهای خود بر پایه چیپ ست های سری P45 داده است.



قرار است این سری جدید از محصولات به زودی در سرتاسر دنیا وارد بازار شوند. اخبار منتشر شده از این محصول نشان می دهد که مادربردهای سری P45 از جمله مادربردهای با امکانات مناسب این شرکت به شمار خواهند رفت.



گفتنی است طراحی این مادربردهای جدید با استفاده از تکنولوژی های اختصاصی شرکت گیگابایت انجام شده است. گیگابایت به چهار ویژگی بسیار مهم در رابطه با مادربردهای سری P45 خود اشاره کرده است. طول عمر بالا , عملکرد خنک, راندمان مناسب در مصرف انرژی و امکانات امنیتی از جمله وبژگی هایی هستند که گیگابایت تاکید زیادی بر روی آن ها دارد.



به علت استفاده از اجزاء الکترونیکی با کیفیت بالا طول عمر این مادربردها تا حد زیادی افزایش یافته است، علاوه بر این از اجزاء خنک کننده حرفه ایی در ساخت مادربردهای سری P45 استفاده شده و به علت بهره گیری از تکنولوژیی که گیگابایت آن را با نام: "بهینه ساز پویای مصرف انرژی" معرفی کرده، در میزان توان مصرفی این سری از مادربردها تا حد زیادی صرفه جویی می شود. به دلیل مصرف کم انرژی، راندمان مادربردهای سری P45 از گیگابایت تا حد زیادی افزایش یافته است. در نهایت امنیت بالای این محصول به علت وجود یک TPM داخلی و یک سیستم پشتیبانی هوشمند RAID تامین می شود.



شایان ذکر است مادربردهای سری P45 دارای گذرگاه (FSB) 1600 مگاهرتز هستند و از آخرین مدل پردازنده های چند هسته ای Intel Core2 بر پایه هسته Penryn که با استفاده از تکنولوژی 45 نانومتری تولید شده اند پشتیبانی می کنند. توانایی پشتیبانی از حافظه های DDR3 تا فرکانس1900 مگاهرتز (و البته با کمک اورکلاک) و همچنین حافظه های DDR2 تا فرکانس 1200 مگاهرتز از دیگر خصوصیات این سری از مادربردها هستند. مادربردهای سری P45 از گیگابایت، ظرفیت بالاترین میزان Overclocking را داشته و همچنین از ATI CrossFire X به همراه PCI Express 2.0 x8 که دارای پهنای باند 5Gbit/s است، پشتیبانی می کنند.