فلش به ابعاد گیره کاغذ - سخت افزار - اخبار

فلش به ابعاد گیره کاغذ

دسته : سخت افزار در تاريخ ۱۳۸۷/۴/۱۱ ۵:۴۲:۰۲ (819 بار خوانده شده)
حافظه‌ی فلشی که با اندازه‌ی ‌٥/١ اینچ، به کوچکی گیره‌ی کاغذ بوده و برای نگه‌داری اطلاعات تا هشت گیگابایت ظرفیت دارد به نمایش درآمد.
حافظه‌ی فلش Atom Flash Drive که در حدود ‌٢٣ گرم وزن داشته و پهنای آن نیم اینچ است، کوچک‌ترین حافظه‌ی فلشی محسوب می‌شود که تاکنون از سوی شرکت Imation ساخته شده است.

این حافظه‌ی فلش در ظرفیت‌های یک، دو، چهار و هشت گیگابایتی عرضه شده و قیمت آن بر اساس ظرفیتش از ‌١٨ تا ‌١٠٠ دلار متفاوت است.


این حافظه‌ دارای امکان امنیتی حفاظت با کلمه‌ی رمز، قابلیت پارتیشن‌بندی برای تضمین امنیت داده‌ برروی فلش بوده و از ویندوز ویستا پشتیبانی می‌کند و با فن‌آوری ReadyBoost ویندوز ویستا سازگار است؛ این فن‌آوری به حافظه‌های فلش امکان می‌دهد به عنوان حافظه‌ی اضافی در رایانه عمل کنند.


به گفته‌ی تحلیلگران، با کاهش قیمت حافظه‌های فلش، این دستگاه‌های ذخیره‌سازی قابل حمل در میان شرکت‌های بزرگ و متوسط محبوبیت به دست آورده و از آن‌ها برای انتقال و اشتراک اطلاعات میان کارمندان، بخش‌های تجاری و شرکای یک شرکت استفاده می‌شود.


با این حال تحلیلگران نسبت به خطرات امنیتی که با گم شدن، به سرقت رفتن و نگه‌داری غیرمحتاطانه‌ی آن‌ها توسط کارمندان شرکت به وجود می‌آید، هشدار دادند.