مایکروسافت در دستان استیو بالمر - اخبار - اخبار

مایکروسافت در دستان استیو بالمر

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۸۷/۴/۱۲ ۶:۴۶:۱۲ (1065 بار خوانده شده)
استیو بالمر که هشت سال است به عنوان مدیر اجرایی مایکروسافت فعالیت می‌کند با کناره‌گیری بیل گیتس از این شرکت، سرانجام به دفتر وی نقل مکان کرد.


فشار هدایت بزرگ‌ترین سازنده‌ی نرم‌افزار جهان به دنبال تلاش ناموفق برای به دست آوردن یاهو که به اقدام این شرکت اینترنتی برای ارتباط نزدیک‌تر با گوگل منتهی شد، به اوج خواهد رسید.
استقبال نه چندان گرم مصرف‌کنندگان از ویندوز ویستا،‌ محصول جدید مایکروسافت نیز این وضعیت را تشدید کرده است.
استیو بالمر ‌٥٢ ساله که رفتارهای نمایشی‌اش اغلب هوش بالا و استعدادش را تحت‌الشعاع قرار داده برای نخستین بار در دوران حرفه‌یی‌اش باید بار آینده‌ی مایکروسافت را به تنهایی و بدون گیتس به دوش کشد.
گیتس روز جمعه از سمت تمام وقتش در مایکروسافت استعفا کرد تا خود را وقف امور بشر دوستانه کند.
مدیران مایکروسافت از قابلیت بالمر برای هضم میزان بالای اطلاعات همزمان با بررسی دقیق پیشنهاد‌های تجاری از نظر ضعف در منطق یا دلیل آن‌ها می‌گویند.
همکاری میان گیتس و بالمر به دوران دانشجویی در دانشگاه‌ هاروارد بازمی گردد که دوستی دور از ذهنی میان این دو نفرشکل گرفت.
بالمر که در بسیاری از کلوب‌های اجتماعی دانشگاه مشارکت داشت برعکس گیتس که برنامه‌نویسی‌های شبانه و بازی‌های پوکر را ‌ترجیح می‌داد، تماشایی بود.
پس از دانشگاه، بالمر برای کار به شرکت Procter&Gamble رفته و با جفری ایملت، مدیر اجرایی آینده جنرال الکتریک، همکار شد.
پیش از آن که گیتس وی را متقاعد کند به مایکروسافت برود، بالمر یک سال را در مدرسه‌ی بازرگانی دانشگاه استفورد گذراند و پس از رفتن به مایکروسافت، نخستین مدیر تجاری این شرکت شد.
بیل گیتس دوست دوران تحصیل خود را که تصمیم داشت این شرکت نوپا را رها کند با رویای بلندپروازانه‌ی قرار دادن رایانه بر روی هر میز در هر خانه، به ماندن متقاعد کرد.
همچنان که مایکروسافت از یک شرکت نوپا به غول نرم افزاری جهان تبدیل شد تبحر فروش و بازاریابی بالمر ذکاوت فنی گیتس را کامل ساخت.
استیو بالمر در سال ‌١٩٩٨ رئیس مایکروسافت و در سال ‌٢٠٠٠ جانشین بیل گیتس به عنوان مدیر اجرایی این شرکت شد.
وی پس از گیتس بزرگ‌ترین سهامدار مایکروسافت بوده و ‌٣/٤ درصد از سهام این شرکت به ارزش بیش از ‌١١ میلیارد دلار را در اختیار دارد.
به گفته‌ی یکی از تحلیلگران موسسه‌ی گارتنر، سبک مدیریت بالمر‌ ترسناک است اما وی به خوبی به نیازهای مشتریانش توجه می‌کند.
بالمر اغلب با خطاب قرار دادن رقبایش با واژه‌های تند و تیز در صدر اخبار قرار می‌گیرد؛ او یک بار نرم‌افزار آزاد لینوکس را یک سرطان خوانده بود.
به گفته ماری جو فولی، نویسنده‌ی « مایکروسافت ‌٢، چگونه مایکروسافت در دوران پس از گیتس همچنان پابرجا خواهد ماند؟»، بالمر همواره نقطه‌ی مقابل گیتس بوده است.