برنامه‌های تلویزیونی موبایل در انحصار صداوسیما - فن آوری اطلاعات - اخبار

برنامه‌های تلویزیونی موبایل در انحصار صداوسیما

دسته : فن آوری اطلاعات در تاريخ ۱۳۸۷/۴/۱۲ ۶:۵۶:۴۴ (864 بار خوانده شده)
معاون فناوری اطلاعات صدا و سیما گفت: پخش برنامه‌های تلویزیونی روی تلفن همراه DVBH فقط در انحصار صداوسیما است و شرکت ارتباطات سیار نمی‌تواند چنین کاری را انجام دهد.


جهانگیر آقازاده در گفت‌وگو با موبنا اظهار داشت: موبایل TV به معنای DVBH، مستقل از اپراتورهای تلفن همراه عمل کرده و پخش تلویزیون دیجیتال روی تلفن همراه DVBH ارتباطی به فناوری‌های مخابراتی ندارد.
وی گفت: برخی از تلفن‌های همراه که دارای قابلیت‌های ویژه هستند، می توانند این برنامه‌ها را دریافت کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در خصوص این پروژه مشکلی بین صدا و سیما و شرکت ارتباطات سیار وجود ندارد.
به گفته آقازاده پروتکل DVBH استاندارد ویژه‌ای است که امکان استفاده از شبکه‌های تلویزیون را روی گوشی موبایل فراهم می‌کند؛ اما مربوط به شبکه تلفن‌همراه نبوده و یکی از انواع موبایل TV است.

این در حالی است که به نظر می‌رسد توافق نهایی در زمینه متولی این فناوری بین ارتباطات سیار و صدا و سیما وجود ندارد، لطف‌الله سیاهکلی قائم مقام توسعه و فناوری صدا وسیما پیش از این گفته بود پخش برنامه‌های تلویزیونی روی تلفن‌همراه بر اساس قانون فقط در انحصار سازمان و صدا سیما است.

گفتنی است طرح پخش برنامه‌های تلویزیونی روی تلفن‌همراه 23 اسفند ماه جاری در مراسمی با حضور رییس سازمان صدا و سیما به بهره‌برداری رسید.
در مرحله نخست اجرای این طرح برنامه‌های 10 کانال تلویزیونی و 4 شبکه رادیویی، روی تلفن‌همراه مشترکان تهرانی قابل دریافت هستند.