درخواست سعیدی از احمدی‌نژاد برای تغییر مسئولین فناوری اطلاعات کشور - اخبار - اخبار

درخواست سعیدی از احمدی‌نژاد برای تغییر مسئولین فناوری اطلاعات کشور

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۸۷/۴/۱۵ ۵:۰۷:۰۴ (723 بار خوانده شده)
ایتنا - رییس سازمان نظام صنفی خطاب به رییس جمهور: مسئولین حوزه فناوری اطلاعات کشور، به جای نگاه کاربردی، فقط رویاپردازی می‌کنند.


امیرحسین سعیدی نائینی رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، مجددا به محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهور اسلامی ایران نامه نوشت.
در این نامه که در پی سخنان اخیر رییس جمهور در باره طرح تحول اقتصادی کشور نگاشته شده است، بر لزوم توجه به کاربرد IT در این طرح تاکید شده است.

سعیدی همچنین در این نامه، مدیران دولتی حوزه فناوری اطلاعات را مورد انتقاد قرار داده و نگاه آنها را در این عرصه، «رویاپردازانه» دانسته است.

رییس نظام صنفی که پیش‌تر چندین نامه دیگر خطاب به احمدی‌نژاد نوشته، اما تاکنون پاسخ یا توضیحی از سوی ریاست جمهوری در این خصوص منتشر نگردیده است، در نامه جدید خود با اشاره به نامه‌های قبلی، بکارگیری فناوری اطلاعات را در جلوگیری از فساد و ایجاد شفافیت و نیز رسیدن به اهداف دولت نهم موثر عنوان نموده است.

به گزارش ایتنا در بخشی از نامه جدید سعیدی خطاب به رییس جمهور آمده است:
«با تایید مجدد فرمایشات و برنامه‌های جنابعالی برای استفاده عملی از روش‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات در اداره کشور، بر اساس تجربه چندین ساله صنف به استحضار می‌رساند که اگر مسئولین محترم حوزه فناوری اطلاعات به جای نگاه رویاپردازانه ار فناوری اطلاعات نظیر اینترنت ملی و... سهم کوچکی از نگاه کاربردی حضرتعالی به این فناوری را در راس اقدامات خود قرار داده و نصایح و هشدارهای بخش خصوصی را به جای تفاسیر غیرکارشناسی و انگ زدن‌های سیاسی جدی گرفته بودند، امروز شاهد آن بودیم که جتابعالی با ابزارهای قوی‌تر و آسایش خاطر بیشتری به نبرد با اشکالات ساختاری اقتصاد کشرور می‌پرداختید.»

در ادامه نامه، رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای ایران، خواسته خود برای تغییر مدیران وزارت ICT را برای نخستین بار از رییس جمهور درخواست کرده است:
«تردیدی نیست که تمرکز شما بر این حوزه نیاز به تغییرات ضروری در مسئولین فناوری اطلاعات را بیش از پیش ضروری‌تر خواهد نمود.»