احتمال ادغام مایکروسافت با AOL - اخبار - اخبار

احتمال ادغام مایکروسافت با AOL

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۸۷/۴/۱۷ ۶:۲۰:۳۶ (900 بار خوانده شده)
دنبال خاتمه یافتن مذاکرات مایکروسافت با یاهو، غول نرم‌افزاری دنیا اعلام کرد که مذاکرات جدیدی را با شرکت AOL آغاز کرده است.


همکاران سیستم - به دنبال خاتمه یافتن مذاکرات مایکروسافت با یاهو، غول نرم‌افزاری دنیا اعلام کرد که مذاکرات جدیدی را با شرکت AOL آغاز کرده است.

این طور که اخبار جدید منتشر شده نشان می‌دهد، هر دو شرکت مایکروسافت و یاهو به صورت جداگانه مذاکراتی را با AOL انجام داده‌اند تا با این شرکت ادغام شوند.

پس از آنکه مذاکرات مایکروسافت برای خرید شرکت یاهو خاتمه یافت، این شرکت هم‌اکنون مذاکرات گسترده خود را با شرکت Time Warner که مدیریت شرکت AOL را برعهده دارد، آغاز کرده است.

علاوه بر این،‌ غول نرم‌افزاری جهان به صورت جداگانه با مدیران شرکت MySpace که زیرمجموعه شرکت News Corp‌ محسوب می‌شود،‌ آغاز کرده و قصد دارد در صورت امکان این شرکت را از آن خود کند.

این طور که برخی منابع آگاه اطلاع داده‌اند، یاهو نیز به صورت جداگانه با Time Warner وارد مذاکره شده تا بتواند AOL را از آن خود کند.

در حالی که یاهو حضور پررنگ‌تری در دنیای تبلیغات آنلاین دارد، برخی کارشناسان احتمال می‌دهند که ادغام یاهو و AOL امکان‌پذیرتر است.
با این وجود اخبار رسیده نشان می‌دهد که هنوز هیچ توافقی برای فروش AOL به شرکت‌های یاد شده صورت نگرفته است.

به دنبال انتشار اخبار جدید مبنی بر احتمال ادغام یاهو با AOL، بهای سهام یاهو در روز گذشته 9 درصد افزایش یافت.