تمایل مایکروسافت به مذاکره با هیئت مدیره جدید یاهو - اخبار - اخبار

تمایل مایکروسافت به مذاکره با هیئت مدیره جدید یاهو

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۸۷/۴/۱۸ ۵:۰۹:۲۴ (860 بار خوانده شده)
سرویس اخبار خارجی ایتنا - اعلامیه مایکروسافت بلافاصله بعد از آن انتشار یافت که Carl Ichan سهامدار میلیاردر که بیش از چهار درصد سهام یاهو را در اختیار دارد گفت در طول یک هفته گذشته «مذاکرات مستمری» را با استیو بالمر داشته است.


مایکروسافت با اعلام تمایل به خرید تمام یا بخشی از یاهو، شرط این کار را تعویض ترکیب هیئت مدیره این شرکت تعیین نمود.
این امر کمک بسیار خوبی برای Carl Ichan خواهد بود تا بتواند تغییرات مورد نظر خود را در یاهو اعمال نماید.

مایکروسافت که در اوایل ماه می به مذاکرات برای خرید یاهو به مبلغ 47.5 میلیارد دلار خاتمه داده بود، اینک می‌گوید آمادگی دارد تا بلافاصله به پای میز مذاکره با یاهو بازگردد اگر سهامداران این شرکت در جریان مجمع عمومی که در تاریخ یکم آگوست برگزار می‌شود ترکیب هیئت مدیره را تغییر دهند.

اعلامیه مایکروسافت بلافاصله بعد از آن انتشار یافت که Carl Ichan سهامدار میلیاردر که بیش از چهار درصد سهام یاهو را در اختیار دارد گفت در طول یک هفته گذشته «مذاکرات مستمری» را با استیو بالمر داشته است.

بالمر به Ichan گفته است که بزرگ‌ترین مانع بر سر راه هرگونه توافق بین یاهو و مایکروسافت به نگرانی‌های وی از «سوءمدیریت» هیئت مدیره، آن هم در زمانی که هر دو شرکت در انتظار تأیید رگولاتوری نشسته‌اند باز می‌گردد. فرایندی که به گفته Ichan بطور معمول می‌تواند زمانی در حدود نه ماه یا بیشتر بطول بیانجامد.

وی در جریان یک مصاحبه اعلام کرده بود که پیشنهادات وی برای تعویض ترکیب هیئت مدیره موجب خواهد شد تا مایکروسافت بتواند با خیال آسوده و احساس امنیت بیشتر، حجم بزرگی از سرمایه خود را در جریان صدور تأییدیه از سوی رگولاتوری به ریسک بگذارد.