مایکروسافت و اعلام برندگان جام تصور 2008 - فن آوری اطلاعات - اخبار

مایکروسافت و اعلام برندگان جام تصور 2008

دسته : فن آوری اطلاعات در تاريخ ۱۳۸۷/۴/۲۲ ۶:۰۱:۲۷ (788 بار خوانده شده)
برندگان نهایی رقابتهای "جام تصور" مایکروسافت که ششمین دوره خود را در پاریس برگزار می کرد اعلام شد.


ششمین دوره مسابقات "جام تصور" مایکروسافت که از فوریه گذشته در پاریس آغاز شده بود سرانجام با اعلام برندگان این رقابتها به کار خود پایان داد.
همه ساله رقابتهای جام تصور در یک مقوله خاص برگزار می شود. سال گذشته خلاقیت فناوری اطلاعات در عرصه آموزش و سیستمهای مدرسه ای برگزار شد. امسال توجه شرکت بیل گیتس به مقوله محیط زیست معطوف بود. در "جام تصور 2008" دانشجویان خلاق به ارائه نرم افزارها و فناوریهای نوآورانه ای پرداختند که بیشترین سازگاری را با محیط زیست داشتند و بهترین خدمات را به بهبود کیفیت محیط زیست ارائه می کردند.

مرحله نهایی جام تصور 2008 با حضور 124 تیم دانشگاهی از 61 از 3 تا 8 جولای برگزار شد و سرانجام عصر دیروز مقامات مایکروسافت فرانسه با پیام بیل گیتس برندگان نهایی جایزه 15 هزار دلاری این رقابتها را اعلام کردند.

براساس گزارش NetworkWorld در مراسم اعلام برندگان نهایی این رقابتها، اریک بوتولر رئیس مایکروسافت فرانسه اظهار داشت: "جام تصور آغاز یک سفر طولانی است. این مسابقه اولین تماس با دنیای کار است که به جوانان امکان می دهد چالشهای آکادمیک خود را در یک پروژه تجاری واقعی دنبال کنند."

همچنین بیل گیتس که به تازگی خود را بازنشسته کرده است در پیامی به حاضران در این مراسم نوشت: "همیشه به قدرت فناوری برای هدایت توسعه دنیا باور داشته ام و معتقدم که در هریک از شرکت کنندگان این رقابت توانایی بزرگی در ایفای نقشی مهمی در ساخت آینده وجود دارد. بسیاری از این استعدادها در تجارت و فناوری پیشگام هستند. "
اولین برنده این دوره از مسابقات جام تصور پروژه "سواک" (Soak) از استرالیا است. "سواک" ترکیبی از سکوهای نرم افزاری و سخت افزاری است که بیشترین استفاده را در زمینهای کشاورزی دارد. این بسته نرم افزاری- سخت افزاری به کشاورزان این امکان را می دهد که اطلاعات کشاورزی خود را تبادل کنند و پیشنهادات خود را برای بهبود کیفیت منابع موجود ارسال کنند. این سیستم مورد توجه بعضی از مسئولان پارکهای ملی استرالیا قرار گرفته است.
دومین برنده، پروژه "خانه دار" (Houskeepers) از اسلاواکی و برنده سوم، پروژه آبیاری سبز(Green Watering) از مجارستان است.