ماوس تا 5 سال دیگر هست - سخت افزار - اخبار

ماوس تا 5 سال دیگر هست

دسته : سخت افزار در تاريخ ۱۳۸۷/۴/۲۹ ۵:۰۲:۱۱ (629 بار خوانده شده)
یک تحلیل‌گر گارتنر با گذشت نزدیک به 40 سال از عمر ماوس رایانه، پایان دوران ماوس رایانه را پیش‌بینی کرد.



ایسنا-یک تحلیل‌گر گارتنر با گذشت نزدیک به 40 سال از عمر ماوس رایانه، پایان دوران ماوس رایانه را پیش‌بینی کرد.
یکی از تحلیلگران موسسه تحقیقاتی گارتنر برچیده شدن ماوس رایانه ظرف سه تا پنج سال آینده و جانشین شدن فن‌آوری تشخیص چهره و صفحه لمسی به جای آن را پیش‌بینی کرد.
وی با بیان این که ماوس رایانه برای محیط‌های رومیزی خوب کار کرده اما برای سرگرمی‌های خانگی یا کار در یک نوت بوک عمرش به پایان رسیده است اعلام کرد: پیش‌بینی‌اش بر مبنای تلاش‌های شرکت‌های سازنده محصولات الکترونیکی مصرف‌کنندگان است که با الهام از دنیای بازی در حال ساخت محصولاتی با سطح کاربری تعاملی هستند؛ البته کسانی که در صنعت ساخت ماوس هستند با این پیش بینی موافق نیستند.
رالی دولی - معاون ارشد و مدیر کل بخش دستگاه‌های کنترلی Logitech - مرگ ماوس را اغراق‌آمیز خواند با این حال قبول کرد که شمار روش‌های تعامل کاربران با رایانه افزایش یافته و شرکتش بسیاری از آن‌ها را ساخته است.
شرکت Logitech، بزرگ‌ترین سازنده ماوس و کی‌بورد جهان است که طی 20 سال گذشته بیش از 500 میلیون ماوس به فروش رسانده است.
ماوس توسط دکتر داگلاس اینگلبرت هنگامی که برای موسسه‌ی پژوهشی استنفورد فعالیت می‌کرد، ابداع شد با این حال به دلیل این که مهلت تمدید امتیاز انحصاری‌اش در سال 1987 و قبل از این که تحول رایانه شخصی، وجود ماوس را ضروری کند به پایان رسید، هرگز برای آن حق امتیازی دریافت نکرد.