همکاری سیمبیان و گوگل در سطح سیستم عامل موبایل - اخبار - اخبار

همکاری سیمبیان و گوگل در سطح سیستم عامل موبایل

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۸۷/۴/۲۹ ۵:۰۴:۱۰ (923 بار خوانده شده)
شرکت سیمبیان تولید کننده نرم افزار در انگلیس اعلام کرد می تواند با گوگل در سطح سیستم عاملهای تلفنهای همراه هوشمند همکاری کند.



شرکت سیمبیان تولید کننده نرم افزار در انگلیس اعلام کرد می تواند با گوگل در سطح سیستم عاملهای تلفنهای همراه هوشمند همکاری کند.
نایجل کلافورد رئیس هیئت مدیره سیمبیان در جمع خبرنگاران در توکیو اظهار داشت: "همکاری با گوگل برای ما یک فرصت است و ما از همکاری با آنها بسیار خرسندیم. این همکاری تاکنون در سطح برنامه های جانبی بوده است و اکنون می تواند به طور عمیقتر در سطح سیستم عاملها باشد."
در حال حاضر سیمبیان روی سکوهای خود از برخی سرویسهای گوگل مثل سرویس نقشه ها و موتور جستجو استفاده می کند.
براساس گزارش وب نیوز، نرم افزار سیستم عامل سیمبیان در 60 درصد از تلفنهای همراه هوشمند استفاده می شود. تلفنهای همراه هوشمند به موبایلهایی اطلاق می شود که از تواناییهای مشابه رایانه ها برخوردارند. این درحالی است که ورود تلفنهای همراهی چون "آی- فن" و یا تلفنهای همراه برپایه سیستم عامل آندروئید گوگل می تواند سلطه سیمبیان را به چالش بکشد.
مهمترین رقبای این سیستم عامل تلفنهای همراهی هستند که از سیستم لینوکس و یا سیستم عامل ویندوز موبایل مایکروسافت استفاده می کنند. این تلفنها در حال حاضر به ترتیب 12 و 11 درصد از بازار را در اختیار دارند.