کشف حفره‌های سیاه در اینترنت که بسته‌های اطلاعاتی در آن‌ها ناپدید می‌شوند! - اینترنت - اخبار

کشف حفره‌های سیاه در اینترنت که بسته‌های اطلاعاتی در آن‌ها ناپدید می‌شوند!

دسته : اینترنت در تاريخ ۱۳۸۷/۱/۲۱ ۷:۴۶:۵۵ (1012 بار خوانده شده)
گروهی از محققان دانشگاه واشنگتن به تهیه‌ی نقشه‌ی مسیرهایی پرداختند که بسته‌های اطلاعاتی در اینترنت در آن‌ها ناپدید می‌شوند.

معمولا دلیل دسترسی نداشتن به یک وب‌سایت ویژه که ممکن است هر زمانی اتفاق بیفتد، مشکلات سرور و میزبانی یا حفظ سایت یا قطع فعالیت آن عنوان می‌شود اما گروهی از محققان با ترسیم نقشه از مسیرهایی که بسته‌های اطلاعاتی در اینترنت به سادگی ناپدید می‌شوند، نشان دادند احتمال مرموزتر دیگری نیز وجود دارد.

بر اساس این گزارش گاهی اوقات بخشی از ترافیک رایانه به سوی حفره‌های سیاه هدایت می‌شود و این موارد زمانی روی می‌دهند که مسیر بین دو رایانه وجود دارد اما پیام‌ها که ممکن است شامل تقاضا برای مشاهده یک وب سایت یا یک ایمیل در حال ارسال باشند، جایی در این مسیر گم می‌شوند.

یک سیستم دانشگاه واشنگتن به نام هابل این حفره‌های سیاه را جست‌وجو و آن‌ها را در یک وب سایت به صورت نقشه درآورده است و مجموعه در حال تغییر از نقاط ضعف اینترنت فراهم کرده است.

سیستم هابل به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد نقشه‌ای از مشکلات را در سطح جهانی مشاهده کرده و یا با نوشتن نشانی یک صفحه وب ویژه یا یک شبکه وضعیت آن را بررسی کنند.

نام این پروژه برگرفته از تلسکوپ فضایی هابل است که قادر به مشاهده حفره‌های سیاه در اعماق فضا است زیرا ابزار محققان دانشگاه واشنگتن نیز قابلیت مشابهی برای روترهای پیچ در پیچ و کابل‌های فیبر نوری دارد که اینترنت را تشکیل می‌دهند؛ در حقیقت از تحقیق در مورد ساختار و کارایی اینترنت گاهی به عنوان ستاره‌شناسی اینترنت یاد می‌شود.

نقشه‌ی جهانی آنلاین ایجاد شده توسط این محققان که هر 15 ثانیه به‌روز می‌شود، محل‌هایی را که به تازگی دچار مشکل بودند نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، در جهانی که به طور روز افزودن برای ایمیل، بانکداری، تلویزیون و تماس‌های تلفنی، اطلاعات پزشکی و ارتباطات اضطراری به ارتباطات آنلاین وابسته می‌شود، محققان در تلاش برای واضح‌سازی و قابل اعتمادتر کردن اینترنت هستند.