در بازار داغ حافظه فلش جنگ بر سر یک محصول مغلوبه شد - سخت افزار - اخبار

در بازار داغ حافظه فلش جنگ بر سر یک محصول مغلوبه شد

دسته : سخت افزار در تاريخ ۱۳۸۷/۵/۱ ۶:۲۱:۰۸ (912 بار خوانده شده)
این رقابت بر سر برند Transcend در حدود یک ماه و نیم است که شدت گرفته و باعث شده که سهم بازار فلش پرفروش کینگستون و دیگر برندها تحت‌الشعاع قرار گیرد.


در ابتدای سال کارشناسان بازار IT پیش‌بینی می‌کردند که سال 87، سال جایگزین شدن هاردهای اکسترنال به جای فلش است. اما 4 ماه از سال گذشته، همچنان بازار فلش پر رونق است و هاردهای حجیم و گران‌قیمت اکسترنال هنوز نتوانسته‌اند در مقابل فلش‌های کوچک و ارزان قیمت قد علم کنند.
گفته می‌شود در رقابت شدید بازار فلش، برند Transcend از این فرصت استفاده کرده و سهم بازار فلش‌های دیگر را از آن خود کرده است، تا جایی که در حال حاضر در حدود 5 تا 6 وارد کننده Transcend به غیر از اولین و قدیمی‌ترین واردکننده این برند در بازار فعالیت می‌کنند.
آگاهان می‌گویند: تعدادی از عرضه‌کنندگان این محصول با اعمال روش‌های غیر اخلاقی مانند زیر فروشی سعی در افزایش نفوذ خود در بازار دارند تا حدی که با سود تنها 200 تومان، فلش با برند Transcend می‌فروشند.
فعالان بازار رضا می‌گویند: این رقابت بر سر برند Transcend در حدود یک ماه و نیم است که شدت گرفته و باعث شده که سهم بازار فلش پرفروش کینگستون و دیگر برندها تحت‌الشعاع قرار گیرد.
به گفته منابع آگاه در بازار، برند Transcend در حال حاضر نزدیک به 50 درصد از سهم بازار فلش را به خود اختصاص داده است.برند کینگستون نیز 25 درصد از این بازار را دارد و الباقی سهم بین دیگر برندها تقسیم شده است. این در حالی است که قیمت فلش 4 گیگابایتی کینگستون و ترنسند در بازار، هر دو 14 هزار تومان است. فعالان بازار می‌گویند: به دلیل اینکه برند Transcend در ابتدا با قیمت بالایی به فروش می‌رفت و با پایین آوردن قیمت آن نیز، همچنان حاشیه سود مناسبی خواهد داشت، محبوبیت خاصی بین بازاریان پیدا کرده است.
البته، پیش‌بینی می‌شود رقابت شدید بر سر Transcend بین این چند وارد کننده زیاد طول نکشد و در نهایت Transcend دست دو یا سه وارد کننده بیفتد.