عرضه کامپیوتر مخصوص کودکان - فن آوری اطلاعات - اخبار

عرضه کامپیوتر مخصوص کودکان

دسته : فن آوری اطلاعات در تاريخ ۱۳۸۷/۵/۱ ۶:۲۹:۵۷ (819 بار خوانده شده)
همکاران سیستم - شرکت Actronix طی هفته گذشته نسخه اصلاح‌ شده از کامپیوتر Classmate PC اینتل را با نام JumPC و با قیمت 239 پوند وارد بازارهای بریتانیا کرد.


کامپیوتر JumPC که برای کودکان بین 6 تا 10 سال طراحی شده است، به همراه سیستم‌عامل Windows XP و برنامه Magic Desktop عرضه شده است و به همین خاطر کودکان پس از ورود به اینترنت، با هثچ خطری مواجه نخواهند شد.
نرم‌افزار Magic Desktop که به صورت کاملا فعال روی ویندوز کار می‌کند و از این سیستم‌عامل محافظت می‌کنند، به والدین امکان می‌دهد کنترل برنامه‌های کامپیوتری را، که فرزندشان به آن‌ها دسترسی دارند، در اختیار بگیرد.
کامپیوتر JumPC به پردازنده Intel Celeron، 512 مگابایت رم، صفحه‌کلید ضدآب و یک نمایشگر 7 اینچی مجهز شده است. این کامپیوتر بادوام به دو گیگابایت دیسک سخت از نوع Solid State مجهز شده است و کاربران در صورت تمایل می‌توانند از یک دیسک سخت معمولی 30 گیگابایتی نیز روی آن استفاده کنند.
طول، عرض و ضخامت این کامپیوتر 3/1 کیلوگرمی به ترتیب 241، 256 و 45 میلیمتر است. این کامپیوتر قابلیت پشتیبانی از فناوری Wi-Fi 802.11b/g را دارد و به بلندگوهای استریو و دوربین وب (WebCam) نیز مجهز است.
شرکت Actronix اعلام کرد که این سیستم هم‌اکنون در آلمان و ایتالیا نیز عرضه شده و تاکنون 30 هزار دستگاه آن به فروش رسیده است.