اسوس سریع‌ترین کارت گرافیک دنیا را ارائه کرد - سخت افزار - اخبار

اسوس سریع‌ترین کارت گرافیک دنیا را ارائه کرد

دسته : سخت افزار در تاريخ ۱۳۸۷/۵/۲ ۵:۳۸:۴۳ (887 بار خوانده شده)
ایتنا- اسوس به تازگی نسخه اورکلاک شده جدیدترین نسل از پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA یعنی پردازنده‌های گرافیکی Dual GeForce 9800 را در غالب کارت گرافیک ASUS EN9800GX2 TOP/2DI/1G معرفی کرد.


این قطعه سخت‌افزاری خارق‌العاده قادر است تا صحنه‌هایی حقیقی و از نوع HD را درهنگام اجرای بازی‌های کامپیوتری و بازپخش فیلم‌های سینمایی برای کاربران فراهم آورد. در حال حاضر این کارت گرافیک بدون شک سریع‌ترین کارت گرافیک موجود درجهان است و قادر است تا میزان 11 درصد فرکانس موتور را به نسبت سایر کارت‌های گرافیکی استاندارد موجود در بازار بهبود ببخشد. این کارت گرافیک 50 درصد سریع‌تر از کارت‌های گرافیک GeForce 8800 Ultra می‌باشد.

کارت گرافیک ASUS EN9800GX2 TOP شامل یک گیگابایت فریم بافر بوده و با استفاده از آن می‌توان فرکانس هسته را از600 مگاهرتز تا میزان 670 مگاهرتز، فرکانس سایه‌زنی را از1500 مگاهرتز تا میزان 1575 مگاهرتز و بالاخره فرکانس حافظه را از 2 گیگاهرتز تا میزان 2.13 گیگاهرتز ارتقاء بخشید.

این کارت گرافیک توانسته است با کسب امتیاز خارق‌العاده 16936 در 3DMark، تا میزان 11 درصد بهبود کارایی را به نسبت سایر کارت‌های گرافیکی فراهم آورد. همچنین طراحی این کارت گرافیک بگونه‌ای است که قادراست تا ساختار جدید باس PCI Express 2.0 را پشتیبانی نماید که به کاربران امکان تبادل دیتا را دربالاترین سرعت فراهم می‌آورد.

در عین حال این کارت گرافیک قابلیت کار با مادربوردهای مجهز به Express PCI کنونی را نیز دارا می‌باشد. همچنین این کارت گرافیک همراه با ویژگی منحصربفرد ASUS GamerOSD ارائه می‌شود. این ویژگی امکان انجام اورکلاکینگ پردازشگر گرافیک برروی صفحه نمایش و در حین انجام بازی را فراهم می‌آورد و به کاربران اجازه می دهد تا کارایی گرافیکی سیستم خود را در صورت نیاز، بصورت آنی ارتقاء ببخشند.

علاوه بر این ASUS GamerOSD به کاربران این امکان را می‌دهد تا لحظات مهیج بازی را بصورت انتخابی پخش و یا به آسانی برروی اینترنت منتشر نمایند. علاوه بر این، فناوری SmartDoctor که در این سری کارت گرافیک از آن استفاده شده است، به کاربران این امکان را می‌دهد تا فرکانس سایه‌زنی بر روی پردازنده‌های گرافیکی (GPU) را تنظیم نمایند. با استفاده ازاین ابزار اورکلاکینگ، کاربران قادرخواهند بود تا فرکانس سایه‌زنی و همینطور فرکانس موتور را بصورت مستقل از یکدیگر اورکلاک نمایند که این امر در نهایت موجب افزایش کارایی سیستم می‌گردد بدون آنکه دیگر نیازی به راه‌اندازی مجدد سیستم و یا بارگذاری مجدد BIOS باشد. لازم به ذکر است کارت گرافیک ASUS EN9800GX2 TOP همراه با یکی از مهیج ترین بازی‌های DX10 یعنی بازی Company of Heroes: Opposing Fronts به کاربران ارائه می‌گردد.