رگولاتور از اجرای پروژه DNS و بازنگری جدول تخصیص فرکانس امواج رادیویی خبر داد - اینترنت - اخبار

رگولاتور از اجرای پروژه DNS و بازنگری جدول تخصیص فرکانس امواج رادیویی خبر داد

دسته : اینترنت در تاريخ ۱۳۸۷/۱/۲۲ ۵:۰۷:۰۱ (1019 بار خوانده شده)
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از اجرای پروژه DNS خبر داد و گفت : وظیفه اصلی این سرویس تبدیل نام دامنه به یک IP است.



محمود خسروی در گفتگو با مهر با بیان این خبر گفت: DNS مخفف عبارت Domain Name Service است که وظیفه اصلی این سرویس تبدیل نام دامنه به یک IP است.



وی اضافه کرد: متولی و مجری کنونی این امر در ایران سازمان فیزیک نظری بوده است که برای پیشبرد اهدافی چون توسعه دامنه ir در ایران و جهان اجرا می شود.



رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اضافه کرد: همچنین برای قانونمند شدن دامنه های ایرانی نیاز به صدور مجوز و آیین نامه برای اپراتورها است که هم اکنون پیش نویس آیین نامه DNS برای ارائه به کمیسیون آماده شده است.



وی به بازنگری کتاب و جدول تخصیص فرکانس امواج رادیویی جمهوری اسلامی ایران از سوی این سازمان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: کتاب و جدول ملی تخصیص فرکانس امواج رادیویی جمهوری اسلامی ایران در سال 1385 و 1386 به طور کامل بازنگری و با توجه به آخرین مصوبات اتحادیه بین المللی مخابرات به روز و منتشر شد.



خسروی گفت: این کتاب و جدول ملی تخصیص فرکانس به عنوان سند مرجع مدیریت طیف فرکانس، توزیع کلی حدود 450 تکه باند فرکانسی در محدوده 9 کیلو هرتز تا 275 گیگا هرتز را بین حدود 30 سرویس رادیویی مختلف را نشان می دهد.