چین متهم به سایبر تروریسم شد. - فن آوری اطلاعات - اخبار

چین متهم به سایبر تروریسم شد.

دسته : فن آوری اطلاعات در تاريخ ۱۳۸۷/۵/۸ ۶:۱۳:۵۳ (702 بار خوانده شده)
به عقیده کارشناسان امنیتی «باران تیتان» از سرورهای چینی سرچشمه می گیرد.

در جریان همایشی که توسط وزارت کشور انگلیس برپا شد، چین متهم شده است که از تروریسم فضای سایبر حمایت می کند.



پروفسور جان واکر مدیر کل یک شرکت مشاوره ای امنیتی، در کنفرانس علمی جرایم بین الملل که هفته گذشته در لندن برگزار شد، بیان داشت که پشت سر حملات موسوم به «باران تیتان» که علیه رایانه های کشور آمریکا و بریتانیا صورت گرفته، رد پای کشور چین مشاهده می شود.

هرچند اکنون مشخص شده که هکرها از سرورهای چینی نشات گرفته اند، اما دولت چین به دلیل وقوع این حمله سایبر، به طور رسمی مورد اتهام قرار نگرفته است.

پروفسور واکر مدعی است این قضیه ترس مردم از هکرهای چینی را تشدید می کند و ناخودآگاه گمان احتمال افزایش حمله آنها به بازدیدکنندگان و تجاری که برای المپیک چین به این کشور سفر خواهند کرد، رشد صعودی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه آن دسته از جرایم تروریستی الکترونیکی که از حمایت دولتی برخوردار است، به یک معضل تبدیل شده، گفت که این کار بر اساس هدف از پیش تعیین شده انجام می شود و در عین حال امکان استرداد مجرمین وجود ندارد.

«باران تیتان» نامی است که دولت ایالات متحده به یک سری حملات هماهنگ علیه رایانه های آمریکایی اطلاق نموده است. در جریان این حملات، هکرها توانسته اند به بسیاری از شبکه های آمریکا از جمله لاکهید مارتین و ناسا دسترسی پیدا کنند.

گفتنی است کنفرانس علمی جرایم بین الملل، با حمایت وزارت کشور بریتانیا و توسط مرکز امنیت و علوم بزهکاری University College London برگزار شده است.