500مرکز جدید آموزش از راه دور درکشور تاسیس می شود . - آموزش الکترونیک - اخبار

500مرکز جدید آموزش از راه دور درکشور تاسیس می شود .

دسته : آموزش الکترونیک در تاريخ ۱۳۸۷/۵/۸ ۶:۱۷:۰۳ (1031 بار خوانده شده)
معاون پشتیبانی موسسه آموزش از راه دور وزارت آموز ش و پرورش گفت :500 مرکز جدید آموزش از راه دور در سال تحصیلی 88-87 در سراسر کشور تاسیس می شود.

معاون پشتیبانی موسسه آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش روز سه شنبه به خبرنگار گروه اجتماعی ایرنا گفت: هم اکنون هزار و 300 مرکز آموزش از راه در کشور فعال بوده که تعداد آن در سال تحصیلی آینده به هزار و 800 مرکز خواهد رسید.
یحیی علی پناه افزود: اکنون مراکز آموزش از راه دور در همه استان های کشور فعال بوده و مراکز جدیدالتاسیس در مناطق فاقد آموزش از راه دور دایر خواهد شد.
او تعداد دانش آموزان در مراکز آموزش از راه دور را 260هزار نفر ذکر کرد و گفت: در سال تحصیلی آینده پیش بینی می شود 100هزار دانش آموز دراین مراکز نام نویسی شوند و مجموع فراگیران این مراکز به 360هزار نفر خواهد رسید.
وی گفت:سرانه هر دانش آموز در سن تعلیم 160هزار تومان است که در حالی دولت در سال گذشته فقط 20درصد این اعتبار را پرداخت کرده است.
وی بابیان اینکه تحصیل در مراکز آموزش از راه دور برای دانش آموزان در سن تحصیل رایگان است، گفت: استفاده دانش آموزان بزرگسال از آموزش های این موسسه رایگان نیست و باید طبق مقررات وجه پرداخت کنند.
علی پناه درباره تجهیز مراکز آموزش از راه دور به فناوری جدید گفت: سال گذشته حدود 30مرکز الکترونیکی در آموزش از راه دور راه اندازی شد که امسال قرار است آموزش الکترونیکی در این مراکز ارایه شود.
وی گفت: مراکز آموزش از راه دور آموزش های خود را به صورت الکترونیکی، مکاتبه ای و تلویزیونی به مخاطبان ارایه می کند.