با قابلیت جست‌وجوی 10 میلیون فایل، سخت‌افزار جست‌وجوی جدید گوگل عرضه شد. - اینترنت - اخبار

با قابلیت جست‌وجوی 10 میلیون فایل، سخت‌افزار جست‌وجوی جدید گوگل عرضه شد.

دسته : اینترنت در تاريخ ۱۳۸۷/۵/۲۰ ۷:۲۴:۳۴ (909 بار خوانده شده)
گوگل مدل ارتقاء یافته‌ای از دستگاه سخت‌افزاری خود را عرضه کرد که می‌تواند تا 10 میلیون فایل را جست‌وجو کند.


به گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دستگاه Google Search Appliance برای جست‌وجوی گوگلی شکل اسناد در داخل ادارات و سازمان‌های دولتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.


طبق اعلام غول دنیای جست‌وجو، جدیدترین مدل این سخت‌افزار که به اندازه جعبه‌ی پیتزا است و دارای سیستم جست‌وجو برای مدیریت فایل‌های الکترونیکی یک سازمان است می‌تواند تا 10 میلیون سند را در یک دستگاه ذخیره کند.



محصول جدید گوگل که به اندازه مدل قبلی که در یک جعبه با پنج rack (قفسه) عرضه شده بود، ظرفیت دارد، حاوی نرم‌افزار گوگل برای فراهم سازی امکان جست‌وجو است که برروی سخت‌افزار ذخیره‌سازی شرکت دل کار می‌کند و پس از نصب شدن در شبکه به کارمندان کمک می‌کند اسناد مختلف در فورمت‌های متفاوت را جست‌وجو کنند.


قدرت رمزنگاری بیش‌تر و قابلیت Google Alerts برای مطلع کردن کاربران درباره‌ی ذخیره شدن اسناد جدید در شبکه توسط همکارانشان، از جمله ویژگی‌های جدید این مدل است.


با افزوده شدن زبان‌های ترکی، ‌چک، ویتنامی و پرتقالی،‌ مدیران شبکه قادر خواهند بود دستگاه Google Search Appliances را در 27 زبان مدیریت کنند و این دستگاه‌ها می‌توانند نتایج جست‌وجو را به 40 زبان مختلف به کارمندان عرضه کنند.


گوگل درآمد خود از محل فروش این دستگاه‌ها را فاش نکرده اما تقریبا 98 درصد از درآمد این غول اینترنتی از فروش تبلیغات در سرویس‌های گوگل و سایت‌های مرتبط با آن‌ها به دست می‌آید.