آیفون و دانلود ۶۰ میلیون برنامه - اینترنت - اخبار

آیفون و دانلود ۶۰ میلیون برنامه

دسته : اینترنت در تاريخ ۱۳۸۷/۵/۲۳ ۵:۰۸:۵۸ (792 بار خوانده شده)
کاربران آیفون از زمان راه‌اندازی فروشگاه آنلاین AppStore در یک ماه قبل بیش از 60 میلیون برنامه از آن دانلود کرده‌اند.


استیو جابز، مدیر اپل، در مصاحبه‌ای با وال استریت ژورنال با بیان این مطلب اظهار کرد: AppStore به طور متوسط روزانه یک میلیون دلار برنامه می فروشد که در ماه به حدود 30 میلیون دلار می رسد.
جابز خاطر نشان کرد: اگر فروش به همین نحو ادامه یابد اپل حداقل 360 میلیون دلار در سال درآمد جدید از App Store به دست خواهد آورد.
فروشگاه آنلاین App Store که ماه قبل راه‌اندازی شد برنامه شرکت‌های دیگر را به کاربران آیفون و آی پاد تاچ می‌فروشد و گویا در حدود یک چهارم از این برنامه‌ها رایگان بوده و باقی آن‌ها کمتر از 10 دلار قیمت دارند.
این برنامه‌ها که یک سوم از آن‌ها بازی هستند تنها در دستگاه‌های آیفون و آی پاد تاچ که جدیدترین به‌روزسانی میان‌افزار2 را دریافت کرده‌اند یا در iPhone 3G که حاوی میان‌افزار جدید است قابل اجرا هستند.
تمامی طراحان می‌توانند برنامه‌های خود را به این فروشگاه ارسال کنند و در صورت پذیرش آن‌ها اپل 30 درصد از درآمد فروششان را برای خود برخواهد داشت.
بر اساس این گزارش و طبق یک برآورد دیگر از سوی اپل، فروشگاه AppStore تعداد 10 میلیون برنامه در چهار روز نخست از آغاز فعالیتش فروخته است.
مدیر اپل همچنین وجود مکانیسمی را که در سیستم عامل آیفون وجود دارد و به اپل امکان می‌دهد به طور یک جانبه و از راه دور نرم‌افزارها را از این گوشی بردارد، مورد تایید قرار داد و با اشاره به احتمال انتشار برنامه‌های مخرب از طریق فروشگاه این شرکت به کاربران آیفون، آن را ضروری خواند.