چند ترففند پر کاربرد ویندوز - فن آوری اطلاعات - اخبار

چند ترففند پر کاربرد ویندوز

دسته : فن آوری اطلاعات در تاريخ ۱۳۸۷/۱/۲۴ ۷:۵۰:۵۷ (947 بار خوانده شده)
مایکروسافت به همراه شرکت‌های اینتل، NEC و توشیبای ژاپن، تولیدکنندگان فرمت HDDVD بودند.


مایکروسافت، غول نرم‌افزاری آمریکا، هم از فن‌آوریHD دست کشید. بدین ترتیب شرکت سونی با (Blu-ray) یکه‌تاز رقابت فرمت‌های جدیدتر از DVD شد. چندی پیش شرکت توشیبا کناره‌گیری خود را از این بازار اعلام کرده بود. مایکروسافت به همراه شرکت‌های اینتل، NEC و توشیبای ژاپن، تولیدکنندگان فرمت HDDVD بودند. در سوی دیگر این رقابت، فرمت Blu-ray با پشتیبانی شرکت‌هایی همچون هیتاچی، ال‌جی، پاناسونیک، فیلیپس، پایونیر، سونی و ... قرار دارد که بعدها شرکت‌های اپل و دل نیز به جمع این کنسرسیوم پیوستند.
چندی پیش شرکت‌های معتبر فیلم‌سازی‌هالیوود، همچونSonyPictures ، WaltDisney،FoxCentury ،Twentieth و چند شرکت دیگر، برای تبلیغ فیلم‌های خود به سراغ فرمت Blu-ray رفتند. در ادامه نیز شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای Wal-Martتیر خلاص خود را به HDDVD زد و تنها به فروش دستگاه‌‌های پخش فرمتBlu-ray پرداخت. در این زمان بود که توشیبا کناره‌گیری خود را از رقابت اعلام کرد. HD DVD چیست؟
(HighDensityDigitalVersatileDisc ( HDDVD یک فرمت برای داده‌های دیجیتالی تصویری است. این فرمت بین سال‌های ۲۰۰۵ تا فوریه ۲۰۰۸ در کنار فرمت‌های Blu-rayDisc و VMD به‌عنوان یکی از فرمت‌های جدیدتر از DVD به بازار ‌آمد. این فرمت توسط کنسرسیومی از چند شرکت، همچون توشیبا، اینتل، ان‌ای‌سی، مایکروسافت و آی‌بی اِم تولید و عرضه می‌شد. در ۳۱ مارس ۲۰۰۶ نخستین دستگاه پخش فرمت HDDVD از سوی شرکت توشیبای ژاپن و با نام تجاری HD-XA وارد بازار شد.
و اماBlu-ray ؟
این فرمت نیز همچون HD یک فرمت تصویری است. نام آن از واژه‌ انگلیسی BlueRay گرفته شده و غلط املایی آگاهانه‌ موجود در نام، آن‌را به نام تجاری این محصول بدل کرده است.
دیسک بلو رِی در سه نوع: فقط خواندنی، یک‌بار قابل رایت و دیسک با قابلیت رایت چندباره به بازار عرضه می‌شود. این دیسک ۱۲ سانتی‌متر قطر دارد و می‌توان روی آن به‌صورت یک‌لایه ۲۷ و دو لایه ۵۴ گیگابایت اطلاعات ذخیره کرد. شرکت TDK موفق به ذخیره ۱۰۰ گیگابایت به‌صورت چهار لایه و ۲۰۰ گیگابایت به‌صورت شش‌لایه روی یک دیسک بلو رِی شده است. البته این تجربه در حد آزمایشگاهی است و عرضه‌ انبوه آن به بازار اندکی دور از انتظار به‌نظر می‌رسد. فرمت VMD نیز سومین فرمت جدیدتر از DVD است که صورت اختصاری اصطلاح VersatileMultilayerDisk بوده و به‌صورت تئوری قابلیت ذخیره ۱۰۰ گیگابایت اطلاعات را بر روی یک دیسک دارد. این فرمت طوری طراحی شده که دستگاه‌های معمولی DVD‌خوان هم دیسک‌های آن را پخش می‌کنند. بیماریهای روحی کاربران بازیهای رایانه‏ای
روانشناسان می‌گویند: از هر سی کاربر حرفه‌ای بازی‌های رایانه‌ای، یک نفر به بیماریهای روحی مشابه افراد معتاد به مواد مخدر یا قماربازان مبتلاست.
دانشمندان پس از مطالعه تحقیقاتی روی 400 کاربر بازی‌های رایانه‌ای دریافتند، سه درصد از آنان برای تخصیص وقت بیشتر به این بازی‌ها، کم خوابی و گرسنگی را تحمل می‌کنند.این افراد همچنین علایم گوشه‌گیری را از خود نشان می‌دهند و علاوه بر داشتن روحیات درون‌گرا از مسائلی مانند بی‌ثباتی عاطفی و کمبود اعتماد به نفس رنج می‌برند. روانشناسان انگلیس در اجلاس جامعه روانشناسان انگلیسی در شهر دوبلین اظهار داشتند: معتادان به بازی‌های رایانه‌ای، اغلب ویژگی‌های شخصیتی افراد مبتلا به سندرم اِسپرگِر را که نوعی بیماری اوتیسم به شمار می‌رود از خود نشان می‌دهند. دکتر جان چارلتون از دانشگاه بولتون که سرپرستی این بررسی تحقیقاتی را بر عهده داشته، می‌گوید؛ تحقیقات ما این گزارش را تایید می‌کند آن دسته از افرادی که شدیدا به بازی‌های رایانه‌ای عادت کرده‌اند به مراتب بیشتر از افراد معمولی علائمی مشابه بیماران وهم‌گرا (اوتیست‌ها) را از خود بروز می‌دهند.
ترفندهای ارسالی شما
1) استفاده از history
گاهی اوقات در یک صفحه اینترنتی مطالب خواندنی موجود در سایت خیلی زیاد است و موجب اتلاف زمان می‌شود، برای جلوگیری از این کار می‌توان از زمانی که صفحه اینترنتی مورد نظرتان به‌طور کامل بارگذاری شد آن را بست و زمانی که از اینترنت خارج شدید با زدن دکمهctrl + h) history) صفحه مورد نظر خود را مشاهده کنید، حتی می‌توانید تمام سایت‌های چند روز اخیر و یا چند هفته اخیر را مشاهده کنید.
2) خاموش کردن کامپیوتر
با استفاده از صفحه کلید
اگر می‌خواهید با صفحه کلید وبا سرعت بیشتری سیستم خود را خاموش کنید، می‌توانید با استفاده از کلید‌های زیر این کار را انجام دهید:
ShutDown: windowskey + U+ U
Standby: windowskey + U +S
Restart: windowskey + U +R
3)Hibernate
بعضی اوقات زمانی که می‌خواهید سیستم خود را خاموش کنید و بعضی برنامه‌ها را نمی‌خواهید ببندید، می‌توانید با استفاده از Hibernate کردن این کار را انجام دهید.
روی turn off computerدر منوی Starکلیک کنید و پس از ظاهر شدن آن دکمه Shift را فشار دهید.همانطور که مشاهده می‌کنید دکمه STANDBY به HIBERNATE تبدیل شده است با نگه داشتن دکمه SHIFT و زدن دکمهHIBERNATE سیستم خاموش می‌شود و وقتی دوباره کامپیوتر را روشن کنید برنامه‌هایی که نبسته بودید را مشاهده خواهید کرد.