عرضه تراشه Nehalem اینتل برای کاهش مصرف انرژی در کامپیوترها - سخت افزار - اخبار

عرضه تراشه Nehalem اینتل برای کاهش مصرف انرژی در کامپیوترها

دسته : سخت افزار در تاريخ ۱۳۸۷/۵/۲۳ ۵:۳۱:۱۲ (731 بار خوانده شده)
همکاران سیستم- عرضه تراشه جدید اینتل در نیمه دوم سال 2009 که از سری ریزتراشه‌های Nehalem محسوب می‌شوند، کاربران خانگی و صاحبان کامپیوترهای قابل حمل می‌توانند با سرعت بیشتری از این ابزارها استفاده کرده و در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند.


اطلاعات بیشتر در مورد این تراشه طی همایش اینتل موسوم به Intel Developer Forum که بین 19 تا 21 آگوست در مرکز Moscone ایالت سانفرانسیسکو آمریکا برگزار می‌شود، توضیح داده خواهد شد.

این تراشه در مرحله نخست برای کامپیوترهای رومیزی بسیار پیشرفته و سرورها عرضه می‌شود و پس از آن، روی کامپیوترهای خانگی و لپ‌تاپ‌ها نیز نصب خواهد شد.

تراشه جدید اینتل در اصل نمونه به‌روز شده از تراشه‌های دوهسته‌ای این شرکت است که هم‌اکنون در کامپیوترهای رومیزی و لپ‌تاپ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. فناوری Nehalem با ارتقا سیستم تراشه‌های هسته‌ای اینتل، سرعت آن‌ها را افزایش داده و میزان مصرف انرژی‌شان را پایین می‌آورد.

"ناتان بروکوود" (Nathan Brookwood) مدیر مرکز تحقیقاتی Insight 64 گفت: «Nehalem در حال نمایش قابلیت‌های بیشتر خود است و مردم همواره به دنبال قابلیت‌های بیشتر فناوری بوده‌اند.»

در کنار این مسئله، شرکت اینتل هم‌اکنون می‌کوشد قابلیت گرافیکی را نیز به پردازنده اصلی کامپیوتر بیافزاید که این اقدام باعث خواهد شد مصرف انرژی در لپ‌تاپ‌ها تا اندازه زیادی کاهش یابد. این شرکت معتقد است که برای کاهش مصرف انرژی در این زمینه، نیاز به تکمیل یک کارت گرافیکی نیست.

"بروکوود" در ادامه صحبت‌های خود گفت: «اگر می‌خواهید ببینید که اینتل در زمینه کارت‌های گرافیکی برای کامپیوترهای رومیزی و لپ‌تاپ‌ها چه اقدامی انجام خواهد داد، باید اعلام کنم که اینتل قصد دارد مصرف انرژی را تا اندازه زیادی در این زمینه کاهش دهد.»

تولید نخستین تراشه Nehalem که Core i7 نام گرفته است، از سه ماهه پایانی سال جاری آغاز خواهد شد و در مرحله نخست، روی کامپیوترهای پیشرفته و بزرگ نصب می‌شود. اینتل همچنین در تلاش است تا نمونه‌ای از این تراشه‌ها را برای سرورها عرضه کند. هنوز زمان عرضه تراشه جدید Nehalem برای سرورها مشخص نشده است.