کمک استونی به گرجستان در معرکه جنگ مجازی - اینترنت - اخبار

کمک استونی به گرجستان در معرکه جنگ مجازی

دسته : اینترنت در تاريخ ۱۳۸۷/۵/۲۸ ۵:۱۲:۳۲ (762 بار خوانده شده)
چندی پیش خبر رسید که جمهوری استونی 50 افسر ذخیره خود را در راستای ارائه کمک های دوستانه، به جمهوری جنگ زده گرجستان گسیل داشته است. گزارش های اخیر نیز حاکی از آن است که استونی کارشناسان امور جنگ سایبر خود را نیز به گرجستان اعزام نموده است.


بنا به اعلام وزیر امور خارجه استونی، این کشور دو تن از کارشناسان امور جنگ سایبر را به تفلیس فرستاده تا در جنگ سایبری گرجستان با روسیه، به این کشور کمک کنند.

به نظر می رسد این کارشناسان عضو گروه تازه تاسیس مرکز محافظت سایبری ناتو (NATO cyber-defense center) هستند که در تفلیس مستقر شده است.

یادآور می شود استونی در ماجرای مجسمه برنزی (در آوریل 2007) به خوبی توانست خود را در مقابل حملات مشابه اینترنتی محافظت کند. این حملات از زمانی آغاز شد که در استونی تصمیم گرفته شده بود مجسمه برنزی شکست اتحاد جماهیر شوروی سابق در جنگ جهانی دوم در تالین ویران شود.


به گزارش شبکه جهانی صنعت (IT (www.networkworld.com در حال حاضر سرورهای استونی میزبان وب سایت وزارت امور خارجه گرجستان است.

به دنبال این خبر، کاربران مختلف توصیه هایی در networkworld.com درج کرده اند که بعضاً حاوی نکات جالبی است.

در یکی از این توصیه ها، نویسنده شدیداً موضع استونی در قبال گرجستان را ستوده و نوشته است: «ما اقدام استونی را در ارسال این متخصصان امنیت سایبر به گرجستان مورد تجلیل قرار می دهیم.»



یک کاربر دیگر نیز هشدار داده است: «ممکن است روسیه به دنبال تغییر این IP نیز باشد. اجازه دهید ببینیم سرانجام کار چه می شود!»