مایکروسافت به دنبال شخصی کردن مرورگر اینترنتی IE - اینترنت - اخبار

مایکروسافت به دنبال شخصی کردن مرورگر اینترنتی IE

دسته : اینترنت در تاريخ ۱۳۸۷/۶/۲ ۷:۵۸:۴۰ (820 بار خوانده شده)
"ساتیا ندلا" (Satya Nadella) معاون گروه جست‌وجو، پورتال و پلتفورم تبلیغاتی شرکت مایکروسافت طی ملاقاتی با خبرنگاران گفت: «نسخه‌های آتی مرورگر اینترنتی مایکروسافت با یک مرورگر شخصی عرضه خواهد شد.»

"لانگ ژنگ" (Long Zheng) نیز در وبلاگ رسمیistartedsomething نوشت که شرکت مایکروسافت برای عرضه این محصول از دو نام تجاری Cleartracks و Inprivate استفاده خواهد کرد.


به گفته مایکروسافت، نام تجاری Cleartracks شامل "برنامه‌های کامپیوتری برای از بین بردن آرشیو سایت‌های اینترنتی مراجعه شده، پس از استفاده از سایت‌ها" مورد استفاده قرار می‌گیرد. نام تجاری Inprivate نیز "برنامه‌های کامپیوتری برای غیرفعال کردن بخش آرشیو فعالیت‌های اینترنتی و پنهان کردن فایل‌ها در مرورگر اینترنتی، نرم‌افزارهای کامپیوتری برای آگاه‌سازی کاربر مروگر اینترنتی در زمان پیگردی سایر کاربران در اینترنت و کنترل اطلاعاتی که دیگران نباید به آن‌ها دسترسی داشته باشند" را شامل می‌شود.

یکی از کاربردهای اصلی حالت شخصی در مرورگرهای اینترنتی این است که پس از مراجعه کاربر به سایت‌های اینترنتی ویژه، این اطلاعات در اختیار دیگران قرار نمی‌گیرد تا مشخص نشود که شخص به چه سایت‌هایی مراجعه کرده است.
طبق صبحت‌های مطرح شده در گفت‌وگوی Mozilla با موضوعیت نمودهای شخصی شدن مرورگرهای اینرنتی، بیشتر کاربران در حال حاضر ترجیح می‌دهند که به صورت شخصی و دور از دیگران برای خود موضوعی را در اینترنت جست‌وجو کنند، برای غافلگیرکردن اطرافیان خود یک خرید اینترنتی انجام دهند و ...

شرکت مایکروسافت اعلام کرده است که سرمایه‌گذاری‌های فراوانی را برای ارتقاء حالت‌های شخصی و خصوصی در مرورگر اینترنتی Internet Explorer 8 انجام داده است.