خدمات جست‌وجوی یاهو برروی تلفن‌های همراه AT&T قرار می‌گیرد. - اینترنت - اخبار

خدمات جست‌وجوی یاهو برروی تلفن‌های همراه AT&T قرار می‌گیرد.

دسته : اینترنت در تاريخ ۱۳۸۷/۶/۱۹ ۵:۵۷:۵۵ (850 بار خوانده شده)
غول مخابراتی AT&T خدمات جست‌وجوی یاهو را در فهرست اینترنت گوشی‌های تلفن همراه مورد استفاده‌ی بیش از 70 میلیون مشترک خود در آمریکا قرار می‌دهد.



(ایسنا)، شرکت AT&T قصد دارد از طریق پورتال اینترنت موبایل خود مجموعه‌ی خدمات اینترنت موبایل oneSearch یاهو که دربردارنده‌ی لینک‌هایی به اخبار، اطلاعات مالی، هواشناسی، عکس‌های فلیکر و جست‌وجو و گردش در اینترنت از طریق تلفن است را عرضه کند.


این طرح در بخشی از شراکت تجدید شده صورت می‌گیرد که در ماه ژانویه بین دو شرکت اعلام شد و تحت آن یاهو خدمات جست‌وجو و تبلیغات را برای مشترکان تلفن همراه و اینترنت پرسرعت ثابت و تلویزیون اینترنتی این شرکت فراهم می‌کند.


در بخشی از قرارداد جدید، سایت YellowPages.com شرکت AT&T اطلاعات جست‌وجوی محلی برای مشترکان فراهم خواهد کرد؛ این توافق جایگزین توافق پهنای باند 2001 می‌شود که در آن یاهو بر اساس کاربرانی که مشترک خدمات اینترنت پرسرعت ثابت AT&T

می‌شدند در درآمد این شرکت مخابراتی سهیم می‌شد.


یاهو در توافق جداگانه با Verizon Communications برای ارایه‌ی خدمات جست‌وجوی اینترنت به مشترکان اینترنت پرسرعت ثابت و تلویزیون اینترنتی این شرکت قرارداد مشابهی بست.


گوگل نیز در حال مذاکره با وریزون است تا به مشترکان تلفن همراه این شرکت خدمات جست‌وجوی اینترنت فراهم کند؛ وریزون که اپراتور تلفن همراه شماره‌ی دو آمریکا است، پس از این که موافقت رگولاتورهای آمریکایی برای خرید شرکت محلی ارایه کننده‌ی بی‌سیم Alltel را در اواخر 2008 به دست آورد، آماده است تا از AT&T پیشی بگیرد.


یاهو با شراکت با 60 اپراتور تلفن همراه در سراسر جهان خدمات OneSearch را به حدود 800 میلیون کاربر ارایه می‌کند؛ شراکت با AT&T یاهو را قادر می‌کند به ده‌ها میلیون کاربر اینترنت موبایل در آمریکا دست یابد و برای آن‌ها تبلیغات نمایش دهد.